Carpy Creative Commons License 2001.02.20 0 0 25543
"Carpy:"ha nem tartozna bele minden vonat (pl. az uzletpolitikai celbol inditott is) az allamilag tamogatott alapellatasba, akkor bizonyara nem is kozlekednenek ezek."

Kkalmi:"De ezeknek a vonatoknak a többségére szükség van!"

Es a kisebbsegre? :-)
1%, vagy 49% az a kisebbseg?
A fantomvonatokat miert az egesz orszag fizeti?

"És a szolgáltatási színvonal fenntartásához szükség van a hajnali és a nappali vonatokra is, még akkor is, ha ezek kihasználtsága alacsonyabb."

Mondja es gondolja ezt minden olyan vasutas, aki meg nem vette eszre, hogy mas jarmu is letezik, mint a vonat.
A szolgaltatasi szinvonal (most egyebkent alapellatasrol beszelunk) fenntartasahoz az eljutas biztositasara van szukseg, es nem kifejezetten vonatok kozlekedtetesere.
A busz nem vetelytarsa a vasutnak, hanem segitotarsa pl. a kisforgalmu idoszakokban.

"az államnak szüksége van a teljes vasúti személyfuvarozási szolgáltatásra"

Szerintem a teljesre nincs, sot.
Egyes reszeire viszont valoban szuksege lehet.

"A szgk. használat helyett a közösségi közlekedésre kell a forgalmat terelni."

Birkakat szoktak terelni. :-)
A szemelygepkocsival utazok szamara vonzo alternativat kell teremteni a kozossegi kozlekedes idobeli, kenyelmi es foldrajzi kinalataval, amit onkent es dalolva valasztanak majd az autosok. :-)

"Ez az ideális rendszerben távolsági forgalomban a vonat, helyi, rövidtávú utazáshoz a busz."

Kinek idealis ez a rendszer? Mert az utasoknak biztosan nem.
Nincs idealis rendszer, mert nincs annyi idealis polgar, akinek gondolkodasahoz azt igazitani lehetne.

Tavolsagi forgalom alatt mit ertesz (km)? Csodalom, hogy nem emlitetted a nagyvarosok koruli elovarosi forgalmat, mert ott gyakorlatilag nincs a vasutnak alternativaja. Vagy az elovarosi forgalom Nalad beletartozik a "tavolsagi" kategoriaba?

Ami egyertelmuen tavolsagi es B legyen 2 atlagos, egymastol mondjuk 120 km-re levo videki varosaink kozul valo, napi 1000 fo tisztan egymas kozotti utasforgalommal. Teszemazt van autopalya is, es 2 vaganyu villamositott vasutvonal is.
A es B kozott mi a jobb szinvonalu kozlekedes: busz felorankent, vagy gyorsvonat naponta 6-szor?

"ahol van vasút ott a buszközlekedést a vasúti közlekedéshez(!) kellene igazítani, és a buszközlekedés párhuzamosságát csak indokolt esetben megengedni."

Ez mar megint a regi, recsegos lemez, ami minden vasutas gyujtemenyeben megvan. Ha nem hanglemezen, akkor tankonyvekben.
Mi lenne az az indokolt eset, amikor megmaradhatna a busz?

"A busz díjainál kedvezőbb a vasút, de az üzemeltetése jelentősen többe kerül : személyzet, pálya, jármű, stb. Ehhez kell a támogatás, a termelői árkiegészítés."

Vagy a masik veglet, amit ugyan nem vallok, de azert felteszem a kerdest:
Ha ennyivel tobbe kerul a vasut, akkor miert tamogatni kell, es miert nem leepiteni? Vagy lenne valami hallatlan nagy extra szolgaltatas, amit csak a vasut kepes nyujtani?

Carpy:"Megint csak a darabolas marad, annal jobbat meg nem talaltak ki."

Kkalmi:"De kitaláltak, és valószínű, hogy Magyarországon is azt fogják alkalmazni, legalábbis egyelőre."

Kivancsiva teszel! :-)

Előzmény: kkalmi (25515)