spotter Creative Commons License 2001.02.18 0 0 33
1: Azért kellett védeni, mert hadban állt a NATO (mert ez bizony az volt), és és mi nem lettünk volna képesek megvédeni a légteret, vagy ahogy jobban tetszik nem nyújtottunk volna megfelelő elrettentő erőt.
2,4: Gondolj bele mint jelent az együttműködés. Rádiózás, kommunikáció, közös mértékegység. Ezek a legalapvetőbb tolgok, és ezeket már lehet biztosítani a számunkra kínált 3-as felújítási csomaggal is. De ezen kívül még számtalan dolog tartozik ide. Csak néhányat említve: közös kiszolgálórendszer (pl.: energia és üzemanyagtöltő csatlakozói), felfüggeszthető fegyverzet, fegyvertaró sinek, légiutántöltés, üzemeltetési eljárások, észlelhetőség (pl. helyzetjelzők), kompatibilitás hiánya miatt áttelepüléskor fellépő kiszolgálórendszerk igénye, stb. . Ami viszont az egyik legfontosabb az alkatrészellátás. Oroszországból rendkívül akadozottan érkezik az alkatrész (és még finoman fejeztem ki), és ezt még a németeknek sem sikerült megváltoztatni. Ha netán a NATO egy olyan konfliktusba keveredik ami Oroszorszgnak nem tetszik, és kijelenti, hogy nem szállít alkatrészt a MIG-ekhez, akkor lőttek a Magyar Légierőnek. Egy katonai szövetség tagja nem engedheti meg magának, hogy egy a szövetséggel "nem szimpatizáló" országtól függjön!
Ahhoz, hogy ezek tükrében megvalósítható legyen az együttműködés a 20 milliárd forintnak a sokszorosára van szükség, és akkor ott tartunk, hogy azért a pénzért már használt nyugati típust vehetnénk. Azt se szabad elfelejteni, hogy a 29-esek még kb. 10 évig tarthatók üzemben, és akkor kell majd gondoskodni megfelelő váltóípusró. Akkor viszont még nem lesz megfelő árú többfeladatú vadászgép. A használt nyugati gépek esetén, egfelelő üzemidőtartalék révén ki lehet várni azt, hogy viszonylag korrekt áron hozzá lehessen jutni valódi negyedikgenerációs géphez. Pl. JSF, ami már már most exportsikernek könyvelhető el, és ez drasztikus árcsökkenéhez vezet.
3: Azt, hogy az átlagosnál is kevesebbet repültek azt nem én találtam ki, hanem a h. minisztérium vezetői nyilatkoztá. Tavaly külön engedély kellett minden egyes repüléshez, mert nem volt megfelelő az IFF. Gondolom emlékszel arra az esetre amikor két F15 szabályosan elfogott 2 légiharcgyakorlásra készülő magyar MIGet. Rossz belegondolni abba, hogy mi lett volna akkor, ha két sas néhány pillanattal később érkezik a helyszinre! A magyarok a gyakorlás kezdetén voltak, épp a légiharc előtti szétválás következett volna. Ezt az amerikaiak könnyen félrértelmezhették volna, és akkor ki tudja mi lett volna következmény? Ez sem csupán az én véleményem, hanem a magyar pilótáké! Egy csöppet ők is megijedtek! Ennek még egyszer nem szabad előfordulnia!
Előzmény: StillStar (30)