Csokis Creative Commons License 2001.01.31 0 0 276
Na, akkor elmondom. Szoval tegnap lattam egy, a Dunan felfele kuszo holland hajot. Az jutott eszembe, hogy ezek egy-egy csalad tulajdonaban vannak, akik laknak rajta, uzemeltetik, stb. Ettol sokkal rugalmasabbak, meg a rezsi is alacsonyabb, tehat bazira versenykepesek a nagy cegekkel szemben. (Az info valami mahartos pasi radionyilatkozatabol szarmazik.)
Szoval ha mukodnek igy hajok, akkor nem lehetne olyat csinalni, hogy legyen rajtuk plusz egy-ket kabin, ahol utasokat szallitananak? (Ezek az oreg hajok gondolom nemi korszerusites utan kevesebb szemelyzettel jarnak, mint kezdetben, tehat van ures kabinjuk.) Ha ezeket egy nagy ceg uzemelteti, akkor mindig lenne egy-ket napos korzetben hajoja. Az otlet az, hogy megrendelsz egy egyhetes hajoutat, mint utas. Eszed, amit a hajosok, laksz, furdesz, mint a hajosok, mesz, ahova a hajo visz. Azaz nincs fix utvonal, csak azt tudod, hogy most egy hetig a Dunan leszel. Egy het utan
a.) vonattal visszavisznek a kiindulasi allomasodra
b.) leszedik az indulaskor feltett kocsidat a raktartetorol es hazajohetsz azzal.
Ha jo marketinget csinalsz neki, es eleg dragan adod, akkor ez akkora baromsag, hogy akar ra is harapnanak. Mivel a Duna atmegy N db orszagon, igy a Mahart kepviseletek az osszes adott orszag lakoinak arulhatnak az utakat. Nem hiszem, hogy tobb a Mahart hajo, mint a hulye sznob. :-)