ramboarpi Creative Commons License 2001.01.27 0 0 1491
Az egyik magyarnak Fenyves volt a neve.A masikat meg
nem sikerult azonositani.
A "jo oreg" DC3-Dakota mar tulsagosan oreg.Mar nem
volna szabad repkedniuk,fokent utasokkal.Nehezen
lehetett lelokni az egbol,mert motorok nelkul is
ragyogoan le tudott vitorlazni.(Na nem a hegyek
kozott.)Ellenben uzemanyagcso"-folyas eseten ugy
tudott lobogni,mint a gyozelmi zaszlo a csillag-
dugattyus-benzines motorok miatt.Emlekezetes
szerencsetlensegek:1.Malev-valamikor az 50-es evekben
(54?) a Mezogazdasagi Vasar idejen 20 Ft-ert seta-
repules BP.felett.A csavo egy katolikus fordulot
csinalt,tuldontotte a gepet,es lecsuszott a lakohazakra
Rakospalotan (emlekezetbol,mert akkor meg kissrac
voltam;-))
2.Ricky Nelson rockenekes es csapatanak a katasztrofaja.

Bar nem katasztrofa,de megemlitem a vilag legelso
repuloelteriteset (hijack).
Malev (Maszovlet?) Bp.-Soproni jarat.Nehany utas
elrabolja a gepet,es Becsbe kenyszeriti.A pilota
(Kapitany Istvan,kesobb a parizsi Malev jarat
Il-18-as gepevel lezuhant,fedelzeten Latabar
Marika utaskiserovel) manoverezni kezdett a geppel,
amivel azt erte el,hogy a lezuhano csomagok ossze-
vissza tortek az utasokat.A gepnek tobb mint a fele
nem jott vissza,a tobbieket a szemelyzettel egyutt
mentoautoval szallitottak Hegyeshalomtol Bp.-ig.

A venezuelai katasztrofahoz a tanacsom:
Ne utazzunk delamerikai legitarsasagokkal,ha
van masik valasztek!