BlackStar
2001.01.26
|
|
0 0
1702
|
Egy kis kabriológiai áttekintés:
így néz ki nagyban
Azt, hogy legyen 900-as kabrio, az amcsi srácok ugy vélik tudni, hogy a Saab Cars USA akkori elnöke, Robert J. Sinclair hisztizte ki, mert odaát dívnak a hiányos autók (tető, lökháritó, kipufogódob, stb. :) ).
Először a kocsit 1983-ban, a Frankfurti Autókiállításon mutatták be, a meg akkori állólámpás nózival persze, fehér színben, bordó bőrrel. (nyam nyam :) )
Céljuk ezzel az volt, hogy lámlám, ilyet is tudunk de "rosszul" sült el, mert nagyon nepszerű lett a Saab is meg a 900 cabrio is hirtelen.
Jött is az ötlet: gyártsuk!
S lőn.
Idevágó linkek:
-
Ez egy cikk (egyik a sok kozul) a 900 Convertible-ről.
így néz ki nagyban
Szóval,1986-tól kezdve elkezdték a kabriókat építeni, persze csak az amcsiknak. Ezek az elsők szürkemetál színűek voltak, 16 szelepes turbós mocikkal. (Kivétel erősiti a szabályt: a képen látható autó rihtig piros, sőt, már vastaglökhárítós :) . Ford mondta annó, hogy mindegy, hogy a vevő milyen szinű kocsit akar, az a lényeg, hogy az fekete legyen :) de itt volt egy opciós lehetőség: automata valtó vagy kézi :) )
Egy amcsi honlap aszongya, hogy keszült mas szinű konv. is allólámpásból, külön demonstrációs célokra.
Idevágó linkek:
így néz ki nagyban
1987-ben két fontos dolog történt. BlackStar hét éves lett, és megjelent mindenhol a Saab Convertible. Ez már döntöttlámpásra sikerált, és új lökhárítókat kapott az új szabásminta szerint, de sebaj, azért szeretjük... :)
Egészen 1994-ig így nézett ki.
Idevágó linkek:
Nemsokára meselek majd a speckó kabriókról.
Ezek itthon nem nagyon terjedtek el (még mezei konvertible sincs sehol, nemhogy specc), ezek a
-
Saab 900 Convertible Special Edition
1994 Commemorative Convertible
Képek vannak hivatkozva. Ezekről is mesélek ám egyszer, ha megtalálom a róluk szóló jegyzetemet... (t.i. nehogymán hülyeségeket beszéljek :) )
|
|