székkutas Creative Commons License 2001.01.25 0 0 6
Történt egyszer, több mint egy éve, hogy vásároltam egy Tv tunert mert úgy gondoltam, az összkomfortnak ez is a része legyen.
A közel harmincezer forint elég húzós ár volt, de, mint a többinél lassabban avuló berendezésre, kinyögtem a pénz.
Egy év garanciát vállaltak, amit a számlán feltüntettek. Külön garancialapot nem kaptam.
Éppen az egy éves jubileuma körül, egyszercsak elveszett a gépemből a kártya. Vagyis nem tudtam működésbe hozni, hiába minden furfang.
A garancia lejárt, most akkor mit tegyek?
Elvittem a vásárlás helyére, ott azt mondták, beküldik a szervizbe, megnézik, hogy tényleg rossz-e.
Sajnos rossz előérzetem van. A válasz az lesz, hogy nem javítható, kenjem a hajamra! (nem sok van!)
Létezik az, hogy ezekre sz önálló részegységekre semminemű szavatossági, vagy javítási kötelezettsége nincs a forgalmazónak? Gyakorlatilag arról van szó, hogyha veszünk egy számítástechnikai kártyát, azt az önként vállalt egy évig kicseréli az bolt, azt követően pedig az élettartamát bízzuk a jóistenre?
Szomorú, lennék, ha így lenne!
Hallottam egy másik esetet is, amikor valakinek -szintén garanciaidőn túl- elromlott a videokártyája. Bevitte a kártyát a forgalmazó cég szervizébe, ahol megnézték és megállapították, hogy rossz. A kérésre, hogy akkor itthagynám javításra, a szerelő azt mondta, hogy itt, ugyan nem! A miértre is volt válasz, hogy kérem, mi csak számítógépeket javítunk!Tessék a kártyát visszatenni a gépbe, és hozza be a gépet. Azt, úgy egybe, megjavítjuk!