granturismo Creative Commons License 2001.01.17 0 0 931
Sziasztok!
Rövid szabadságom véget ért, ezalatt nem voltam netközelben sem, akinek esetleg nem tudtam írni annak bocs.
Olajtéma:
Minden bizonnyal a szervíz érdeke valóban az 1000 km-enkénti olajcsere lenne, viszont a gyár a ritkább szervíz-olajcsere periódust forszírozza. Ezzel a termék minőségét, megbízhatóságát próbálják jelezni. SZVSZ nem lehet egyértelműen kijelőlni az olajcsere esedékességét, hiszen rengeteg körülmény függvénye. A legjobb megoldás a néhány gyártó (pl. BMW) által alkalmazott olajanalizisen alapuló csereesedékesség jelzés. Ez amúgy nagyon egyszerűen a kenőolaj optikai (átláthatóság) vizsgálatán alapul. A hidegindítások száma, a városi vagy oszágúti használat, az alkalmanként megtett utak hossza és persze a vezetési stílus erősen befolyásolja az olajcsere időpontját. Ezért fordulhat elő, hogy ugyanazon modellnél néha 7500-10ekm más esetben viszont csak 50ekm után világít az olajcsere lámpa. Miért nem szereli be a Fiat ezt az alkatrészt?
Bár elveimmel ellenkezik, de én is gondolkodtam rajta, hogy a gyári Selenia helyett valamilyen más olajat próbáljak ki. A jelöltek között van a Castrol is. Én viszkozitás tekintetében az 5W40 jelzésű olajakat céloztam meg. A használat körülményei miatt pedig (városi használat, oda-vissza kb. 30 km naponta napi 2 hidegindítás nálam is a 10ekm-es olajcsere a kívánatos.
RIII GrA4!
A régi 1.9 TD motoroknál az első féktárcsa és betét teljesen azonos volt a 1.4/1,6 modellével. A hátsó fékdob azonban nem. De ez teljesen mindegy. Az 1.6 féktárcsájának vastagsága újonnan 12 mm +- 0.2 mm, ha a tárcsa nem éri el a 10.2 mm-es vastagságot akkor cseréld. Ha úgy látod, hogy csak hullámos akkor szakműhelyben fel lehet szabályoztatni. Ezt akkor érdemes megcsináltatni ha szabályzás után még legalább 11.1 mm vastag marad a tárcsa. A fekbetét legkisebb vastagsága 1.5mm lehet (persze talp nélkül).

A JTD fékrendszerében egyetlen változás lehet, hogy megkapta az 1.8 első fékrendszerét amit azonban nem hiszek.

A fékcső cseréje fémhuzatosra nem probléma ha megfelelő (a típushoz illő) tuningcsövet veszel. Való igaz hogy a fémhuzal miután nem engedi kitágulni a gumit, igy bizonyos szélsőséges körülmények között csökkenti a fékrendszer reakcióidejét. Bár végülis azt is meg lehetne magyarázni, hogy ABS esetén miért nem kell fémhuzatos fékcső, de szerintem ez nem igy van. De hol olvasol te olyan "katalógust" amely ilyen részletes?