trikó Creative Commons License 2001.01.04 0 0 4820

" A washingtoni kormány szerint az Európai Unió tisztességtelen mértékben támogatja az Airbus Industrie A3XX-es projektjét, hogy az új gép a piacon legyőzhesse a Boeing-747-est. Az EU visszautasítja a vádakat. Gunnar Wiegand az Európai Bizottság külügyi szóvivője kijelentette: „a támogatás kölcsön formájában valósult meg, és ez nem tisztességtelen”.

Boeing 747
Washington szerint az új Superjumbo tisztességtelen előnyhöz jutott, miután a 10,7 milliárd dolláros programból 3 milliárdot európai kormányok fizettek. Bill Clinton amerikai elnök kijelentette: a kölcsönök alacsony kamata, illetve egyes tartozások elengedése sérti az 1992-es U.S.-EU megállapodást és az 1994-es World Trade Organisation egyezményt.

Susan Esserman, az USA külkereskedelmi megbízottja szerint az Airbus partnereinek erejét figyelembe véve a társaság semmilyen segítségre sem szorul. Clinton hétfőn arra figyelmeztette az EU képviselőit, hogy az ügyből komoly kereskedelmi háború lehet.

A Boeing már hónapok óta tiltakozik az európai eljárás miatt, bár a cég óvatosan csak „egyenlőtlennek” nevezte a két cég európai helyzetét. Noel Forgeard, az Airbus igazgatója kedden jelentette be a gyártás elindítását, miután a cég már több mint ötven megrendelést kapott.

A Boeing a 747-es nagyobb verziójával próbál ringbe szállni. A 747X 430, a 747X Stretch 520 személyes. Ezekre a gépekre még egy megrendelés sem érkezett.

Az A-380 555 utast szállíthat 14 ezer kilométeres távolságra. Az új jumbót az ausztrál Qantas, az Air France, a dubai Emirates, az ILFC, a Singapore Airlines és a Virgin is megrendelte már. " -Pilóta Index-

***

Nos kezdődik a meccs. A helyzet azért ennyire nem végzetes. A Boeingnál 20 db közeljövőbeni rendelés van tárgyalási végszakaszban. Ugyanakkor az Airbusnál nem tiszta, mennyi is a konkrét megrendelés. Ezt a cég nem is publikálja egyértelműen. Például a Singapore 25db-járól is kiderült, hogy abból 10 db csak opció.
Szemben a Boeing sokkal nyíltabb gyakorlatával az Airbus.com-on csak múlt év decemberében jelent meg egyáltalán bármilyen rendeléstáblázat, ebben azonban még szó sincs az A380-ról.)
Mindazonáltal tudni kell, hogy kb.500db A380-at kellene eladni ahhoz, hogy a project megtérüljön nullára, és csak ezután termelne nyereséget...
Ehhez annyit érdemes hozzátenni, hogy a 80-as évek közepe óta forgalmazott újabb generációs 747-esekből repül ma kb500 darab...

3color