trikó Creative Commons License 2000.12.15 0 0 4701
Mámegin Airbus

Nos, többször írogattam ide e témában. Nem kívánom magam ismételni, viszont nehány kérdés nagyonis furcsa gondolatokat vet fel az európai "mutassukmegajenkiknek" repülőgépek körül:

1/ Vajon miért nem vette át senki az utasrepülésben a joystickos kormányzást, még az Airbusban résztvevő repülőgépgyárak közül sem (Dornier, Fokker...)???
2/ Vajon miért kellett többször erősen módosítani az állítólag a pilóta keze alá dolgozó autopilot és display programot?
3/ Miért nem sikerült még olyan pilótával találkoznom, aki praxisából ismert több más típust
és ne azt mondta volna, hogy az Airbust nem érzi úgy mint az egyéb gépeket (nemcsak Boeing!!!)?

Attól, hogy egy gép szép és modern, nem feltétlenül tökéletes. Én műszaki emberként nem az Airbus technikáját, hanem valóban a gép pilótákkal való fizikai és információs kapcsolatát tartom kritikus pontnak. A véleményemet nem az ujjamból szoptam. A mai napig általában azok a pilcsik imádják ezt a gépet, akik más nagygépet nem repültek. Ez semmiképp nem jó.
Mindemellett el kell ismerni, hogy a nagy európai erőlködés tényleges konkurranciát tudott teremteni a Boeingnak. Hogy ezt milyen áron tette, az más kérdés.
(Mégsem az Airbus vásárolta fel a Mc Donell Douglast és a Hughest a közelmúltban :))).

Valahogy olyan ez, mint az autózásban a BMW és a Volvo összehasonlítása. Informatikailag a német gép jobban be van hálózva, talán okosabb. A Volvo viszont üzembiztosabban és barátságosabban, biztonságosabban szolgálja ki a vezetőjét. Hogy melyik a jobb, azt az dönti el, hogy ki, milyen szempontok alapján vásárol. A légitársaságok nem egyforma súllyal kezelik a pilóták véleményét, de abban hasonlítanak, hogy nem kizárólag ez alapján döntenek.
Az esetleges "hátsó" szempontokról pedig már szintén írtam korábban.

Üdv.: 3color

Előzmény: riel (4690)