Patkó bácsi!
Ebben természetesen igazad van, egy jó EQ (minimum harmadoktávsávos) egy gyenge teremben (főleg amikor a beállás van közönség nélkül) valóban életmentő lehet.
Egyre inkább az az érzésem, hogy írogatunk itt, mint valami lexinkoba, és ha valaki betéved, sok okosat olvashat, de persze mi magunk között olyasmiről beszélünk, amit már úgyis tudunk.
Amit a Fender gityókról írtál, az is megállja a helyét: egy Fender hidas hangszer eleve jobban szól bármelyik Floydosnál, de ha ráadásul kínai Csicsumicsi márkájú híd, akkor ne is beszéljünk róla. A mexikói Stratók meg tényleg nagyon jók az árukhoz képest.
SZTEPP !
Kétféle megoldás van:
1.) beadod a derekad, és játszol valami populárisat, ami nem is biztos, hogy rossz zene, de mindenképpen erős kompromisszum.
2.) kitartasz a saját elképzelt stílusod mellett, beleölöd az összes pénzed, szabadidőd, stb évekig, leszervezed a koncertet jó helyszínen, kiplakátolsz, hirdetsz, propagálod a bulit, bejönnek harmincan, buksz rajta minimum 15-20 rugót.
Néha persze le lehet szervezni fixpénzes bulikat. (mi 30-nál többet sehol se kaptunk, és egy Furgon+egy kocsi tele van motyókkal, ráadásul nem is akármilyen a cucc)
De a fixpénzes buléin meg a szervező bukik, mert cseszik tenni az egészért valamit, csak vár a sültgalambra. Megcsináltunk a csapattal kb 30 ilyen bulit két év alatt. Mostanra már egyreinkább úgy látjuk, hogy a következő megoldás marad:
2.1 - te hivod meg a közönséget, eteted, itatod, hogy meghallgassák a zenédet, ami egyébként kurva jó, csak szar sem kiváncsi rá.
2.2 - nyomod a bulikat, mindegyiken kevés ember, és deficit. (Ez a két eset, ami csődhöz vezet)
2.3 Goto 1. csinálsz valami olyasmit, mai esetleg befuthat. Elmész valami táncolható langyos szar felé, vagy valami divatos aggresszív baromságot csinálsz. Persze itt is vannak jó példák: a Venus, vagy a Zanzibár az első eset értékesebb vonalába tartozik, de ez még kevés.
Ha nem áll mögéd valami pénzes szponzor, és nem jelented ki, hogy bugymill pólóban szoktál szeretkezni, akkor még mindig semmi.
Innen kezdve jöhet nekem a Szörényi Szemölcs, hogy ők mennyire el voltak nyomva...
Akkor mi mit mondjunk? Zeneileg megesküdnék rá, hogy a fórumban beszélgetők 80%-a üti veri a régi zenészek szintjét. (Még a mostani szintjüket is) Nem véletlen kellett a szuper Omega bulira a Göme meg a Szekér: ott is csak a Debreczeni tud valamit a többiek kutyaütők.
És ki van elnyomva? Kik töltik meg minden évben a Népstadiont, vagy a BS-t illetve ma már kolosszeum? (Egyébként én is elmegyek az Illés-Metro-Omegára, de Illésen majd kimegyek inni)
És szívesebben látnám a mai csapatokat ilyen nagy bulikon. Nem akarok neveket említeni, de vannak itthon nagyon tehetséges fiatalok.
Ők vannak elnyomva...
A zenéléshez közönség kell, a közönséghez a MÉDIA támogatása, de a médiát csak pénzzel (és elég sok pénzzel) tudod megvenni, mert mindenki azt teszi. Úgyhogy mered az örömzenélés a haveroknak a tizenpárév hangszeres gyakorlás után.