COYOTE Creative Commons License 2000.11.28 0 0 1505
elf: NLQ már leírta a lényeget, minden akkunál a tultöltésnél elkezd drasztikusan párologni az elektrolit. hagyományos akkunál nincs gond addig, amíg a kavitáló (bugyborékol a szerencsétlen mikor töltik) folyadék nem roncsolja szét a cellarácsban lévő mmasszát, illetve a hiányzó folyadékot pótolják. A "spirálos" akkuban ahogy NLQ leírta az elektrolit fel van itatva, de itt is ugyan az a folyamat játszódik le túltöltésnél, vagyis elpárolog az anyag belőle, csakhogy ebbe nem lehet visszajutatni mivel a külvilág felé az egyetlen kapcsolata a szerkezertnek a két pólusán kivül egy szellőző. Ha hazavágja az ember és zeretné garanciába visszacserélni, akkor hozzáértő helyen meg fog lepődni mivel a visszavitt akkut fellökik egy mérlegre és ha egy meghatározott határérték alatti a súlya akkor sajnos a garancia ugrott mivel túl lett tölétve az akku és hiányzik belőle az elpárolgott rész tömege.

Nekem is van történetem "spirálossal": egy igen régen eldobott akkuból demonstrációs eszközt akartak csinálni, úgy, hogy lemarják tetejének a felét, hogy az okítandó ifjúság beleláthasson a velejébe. A szakik csak arra emlékeztek, hogy vagy 3 éve lemerült és akkor elrakták a sarokba. Hát volt még bene annyi áram, hogy a maró mikor rövidrezárta szabályszerűen elolvadt a szerszám.