nereusz Creative Commons License 2000.11.23 0 0 96
Megajándékozlak, kedves Barbar, néhány reflexióval, mivel sokra tartod az enyémeket, sőt dicséred a felfogóképességemet is.
Az életműben központi helyet foglal el a realizálás és az autenticitás kérdése.
Antropológiai-filozófiai alapállás a gondolat, szó, cselekvés kristályosodási pontján.
Ez így túl szép. Mit váltunk valóra, mi fordítódik le hétköznapjainkra, mit váltunk be a normalitás követelményéből életrendünkre nézve? A realizálás kötelezettsége, nyüge, fejtetőre állított világunk fejtetőre csábító gügyögése - mindez esély a kibúvókra. Meg lehet bocsájtani a kibúvóknak?
Csak megbocsájtani lehet. Hetvenhedszer is megbocsájtani. Bizonyos chasszidizmus az evangéliumban. Legalábbis az erőszak hiánya. Amely hiány mindig és minden helyen: normalitás-többlet.
Nincsen abban semmi talányos, hogy a gondolat-fölösleg, a betű-fölösleg, a jótett-fölösleg:
nem megtartandó. És erre a sorsra jut maga a megtartás is. Telítettség az adakozásban. Homályos pontok, hogy az adakozás nem a teherré lett egzisztencia áthárítása-e, továbbá az üdv átruházása nem jelenti-e a teljes anyaggá jelentéktelenedést, olyan pontot, amelyen az ember már nem lehet mikrotheos."Nem megtartani. Semmit nem megtartani. Legkevésbé az üdvöt." (Mágia Szutra)
Mi hitelesít, mi autenticizál egy ilyen azonossági fagypontra játszott létet? Egy paradoxonoktól is lecsupált anyagi anyagtalanságot mi tart egyben? A hit? Elveti a nietzschei vaskalapos valláskritikát, de nem tulajdonít nagy jelentőséget az örökség őrzőinek, a klerosznak sem.
Egyház-koncepciója kifejtetlen, de radikálisan a centrumba vont. Vallástalan istenhitet akar Nietzsche Isten nélküli vallásával szemben. Pascali hatások Hamvasnál. Tisztázni a formátumokat, a kort és a térséget. A formátumok körébe a szellemi hatásokat is bevonni.
Gyaníthatóan: semmi érdemleges, kevés virág egymás sírjára. Kotyogás talán a módszerről, ha ez kollokvium lenne, de most szünetel a beszélgetés. Csak a szünet nem szünetel, A kihagyások, míg végül őt is kihagyják, és további kihagynivalók után kajtat még néhány "emberi, nagyon is emberi" évszázad, hogy esetleg egészen hamvasivá alakuljon.