A kerékkel kapcsolatos, az IG által ismételgetett állításokra, a következők a válaszok.
1. Hogy ki a feltaláló, az lényegtelen, azért hívják Egely keréknek, mert ő a gyártója és forgalmazója. Ez az állítás tehát nem vonatkozik, a kerékre. IG egyet tehet, értesíti az amerikai kerék jogával rendelkezőket és tájékoztatja őket az esetről.
2. A vizsgálatokat senki sem végezte el, ezért se pro, se kontra érvként nem használható fel. Ez az állítás tehát nem von maga után semmilyen konzekvenciát.
3. A parajfalók szerint a kerékre nem született még kielégítő magyarázat. IG tudatosan befolyásolási szándékkal torzít el egy jelentést.
4. Egely hibásan definiálta a skáláját, majd később nyílván pontosít rajta. Ez az újdonságoknál általában így szokott lenni. Ezen feleslegesen lovagol IG, semmi sem sikerül elsőre tökéletesre, csak a későbbi munkák során válik azzá.
5. Ez a hibaszázalék alacsony forgási sebességre vonatkozik, nem az egészre. Ezen a szinten más "jelentős" tényezők is hasonló befolyással bírnak, ilyen például a huzat, hirtelen mozdulat, erős lélegzetvétel. Ezek azonban vagy kis sebességüek, vagy időben rövidebbek a kéz által produkált hatásnál.
6. Ezt az adatot az Egely adta meg. Hőhatással a kereket zárt búra alatt is meglehetne forgatni, tehát ezek szerint a kereket nem a hő forgatja.
7. Ennek ellenére hasonló hőmérsékleteloszlást mesterségesen kialakítva, közel sem sikerül hasonló fordulaton megforgatni a kereket. Tehát a kereket nem a hőhatás forgatja.
8. Ez a kerékkel nincs összefüggésben. Olyan vizsgálatokat pedig, ami stresszes emberek forgatási adatait hasonlítja össze normális emberekével, eddig még nem végzett senki.
9. Viszont nem lehet a kézhez hasonló fordulatszámot elérni, az így nyert forgás messze elmarad és eltér dinamikájában a kerékre ható emberi kéz paramétereitől. Vegyük észre, hogy IG itt a rosszul definiált skálával magyarázza a hőhatást. Tehát a kereket nem a hőhatás forgatja, ez az érv is csak ezt támasztja alá.
10. A kerék forgása a levegőben történik, tehát a kerék melletti levegő mindig a kerékkel megegyező módon forog. E következtetés alapján akár azt is beláthatná IG, hogy minden ventillátort a mellette forgó levegő hoz mozgásba, hiszen fordított hatás szerinte nem lehetséges.
11. A gyurma nem csak hőt, hanem pld. "életenergiát is tárolhat vagy akármi mást, tehát ez nem azt jelenti, hogy a hő forgatja a kereket, hanem azt, hogy ami a kereket forgatja azt a gyurma tárolni tudja. A magárahagyott gyurma hőmérséklet eloszlása hamar kiegyenlitődik, ezért ilyenkor már nem kellene forgatnia a kereket. Mivel a gyurma mégis forgat legalábbis IG szerint (ne felejtsük, mérésről szó sem volt), ez azt jelenti, hogy a kereket nem a hő, hanem egyéb effektus forgatja.
12. Ez a "sokak szerint", az eddigi egyetlen szubjektív beszámoló egyetlen esetről. Szó sincs semmiféle statisztikai vizsgálati eredményről. Ezért ez az állítás megalapozatlan.
13. Persze nem derült ki milyen körülmények között, mivel a huzat mindig megforgatja a kereket 1-2 fordulattal valószinüleg a kerék el volt akadva az ominózus példa esetében. IG itt azt szeretné igazolni, hogy nyugodt emberek kezén nincs hőkülönbség, ezért nem forog a kerék. Azonban még a legnyugodtabb ember kezén is van valamennyi hőkülönbség, tehát ha a kerék meg se mozdult, az valójában azt jelenti, hogy a kereket nem a hőhatás forgatja.
14. A kerék eddig is 36 fordulat/percig mért, csak a LED kijelzői voltak 24-ig skálázva. A kerék magasításának a hatására nem történtek mérések, tehát annak következménye sincs, Mivel így kedvezőbb lesz a levegő surlódása, ettől csak a fordulatskála elnyújtódása várható.
15. A mozgó levegő megtudja forgatni a kereket, igy például egy hajszárítóval is mozgásba hozhatjuk. Amennyiben a hajszárító levegőjét bevezetjük egy búra alá, akkor búra alatt is mozgásba hozhatjuk a kereket, pedig az Egely ezt kategórikusan tagadta. Ha pedig még más hasonló méretű elnagyolásokat teszünk, akármit is rátudunk bizonyítani a kerékre.
16. Valószinüleg befolyásolja az izzadás a kerék forgását, akárcsak a nedvességtartalom, ionkoncentráció, a gáz összetétele, légnyomás, stb. Az a kérdés milyen mértékben? Ilyen vizsgálatokat nem végzett eddig senki, de belátható, hogy ezek hatása elhanyagolható.
Ezekből a következő megállapításokat lehet tenni.
I. A kereket NEM a hőmérsékletkülönbség okozta levegőmozgás forgatja, ez bebizonyosodott IG tapasztalatai alapján.
II. Az Egely által adott vitalitás táblázat téves.
Ezért javaslom a következő korrekciót. Mivel az átlagos forgatási teljesítmény 12 f/perc körül van, jelentse a 100 százalékos értéket a 12 f/perc, a 24 f/perc pedig legyen a 200 %. Ez nem vitalitási százalékot jelent (mivel ez az összefüggés még nem bizonyított), hanem az átlagos forgatási teljesítménytől való eltérést.
III. Mivel az "egészséges" és a "beteg" emberek kezén mért hőmérsékleteloszlás a kerék forgatására gyakorolt hatására semmilyen közvetlen magyarázat vagy mérési adat nem található, ezért annek feltételézését, hogy fordítottan arányos különbség lenne köztük elvethetjük.