zolibá Creative Commons License 2000.11.07 0 0 4388
DAttis:

Az általad említett típusok a levegő beömlés tekintetében nem annyira a sebességre érzékenyek, hanem inkább a gép állásszögére, mivel nagy állásszögek mellett a törzs két oldalán lévő hajtóműbe áramló levegőáramot a szárnyak, míg a középső felé haladót a gép törzse zavarhatja meg igen nagyon, ami miatt nem jut elegendő mennyiségű levegő a hajtóművekbe. Ez a hajtómű pompázsához vezethet.
A repülési sebesség változása és ezzel a beömlő csatornában kialakuló áramlási viszonyok azért nem jelentenek ekkora problémát, mivel a hajtómű (mint egy elszívó ventillátor) nem annyira irányérzékeny. A szívás nem olyan irányíttott, mint a fúvás. Hangsebesség feletti beömlőnyílásoknál természetesen az azokban kialakuló lökéshullám rendszerek miatt fontos azok változtatható geometriája.

Előzmény: DAttis (4386)