Zyx Creative Commons License 2000.11.02 0 0 99
OK. Akkor én most hátradőlök és nyugodtan megvárom a kerék, a levegő és a tenyér között történő hőcsere diff egyenleteit, majd a kialakuló légáramlatra felírt Navier-Stokes egyenleteket, valamint a kerék tüskéire alkalmazott szárnyrács hatásfok számításait. Ezekből ki kell jönnie az eredménynek. Mérésre persze akkor is szükség van, a számításokat kontrollálni, de ez most nem érdekes.

(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a számításokhoz szükséges egyéb paraméterek kimérése, három nagyságrenddel több és nehezebb mérés, mint amit el szeretnél kerülni. Különösen izgalmas téma a bőr egyenetlenségei miatt kialakuló turbulens rétegek hatása, a kerék hatásfokára.)

Hát ez lenne dióhéjban egy igazi elméleti szakember munkája ebben a feladatban. Nekem az is jó, ha ezt az utat választod a bizonyításhoz, csak döntsd el mit szeretnél.

Előzmény: Iván Gábor (98)