granturismo Creative Commons License 2000.09.04 0 0 531
T. Gábor
Részben igazad van. Ezek a bizonyos kvantifikációk megvannak a gyárban, a tervezok birtokában. Hiszen a motor fejlesztési szakaszában vizsgálták/mérték sok ezer mellett ezeket a jellemzoket is. Nyilvánvaló, hogy ezeket az adatokat a gyár nem publikálja, hiszen nem szeretné világgá kürtölni iszonytos pénzbe került fejlesztéseinek részleteit. Nem igazán tolünk, földi halandóktól félti, hanem a konkurrenciától, hiszen ezen adatokat a FIAT még felhasználja a motor esetleges átalakításakor/továbbfejlesztésekor.
Meg aztán tegyük fel, lenne egy táblázatod benne egy nyomásérték, hogy a kipufogó szelep nyitását követo x-edik másodpercben a kipufogó rendszer y pontján a max. nyomásérték z Pa és a kipuff. gáz homérsékelete ugyanekkor w fok. És akkor mi van? Mivel, milyen eszközzel, milyen módszerrel méred meg ezt szabatosan házilagos körülmények között? Vagy hogyan teszik meg ugyanezt a szakik a sarki muhelyben? Többek között ezért is olyan drágák a Remus/Sebring stb.. rendszerek. Ok megvásárolják a gyáraktól ezen adatokat illetve rendelkezésükre áll egy olyan muszerpark, fejlesztoi/teszteloi környezet, amellyel képesek ellenorizni ezen adatokat, illetve kontrollálni saját gyártmányaik jellemzoit.
A másik dolog Cr2 irta, hogy a Ford Fiesta rendszere a tesztporton keresztül programozható. Én a Ford rendszereket nem ismerem, de abban biztos vagyok, hogy a Bravo befecsi rendszereknél ilyen lehetoség nincs. A Superchips(elore gyártott tuningchip) rendszerek pedig SZVSZ nem igazán jók, hiszen az eloregyártással pont a lényeg, az adott motorpéldányhoz való optimalizáció nem valósul meg.
Üdv GT
Előzmény: Kerecsen Gábor (529)