granturismo Creative Commons License 2000.09.01 0 0 518
Én meg most értem vissza.
A Kipufogó Klinika nem ma kezdte a szakmát, nagyon sok rendszert készítettek. Azt, hogy van-e Bravo specifikus rendszerük azt kérdezd meg. Egyébként a BS(a tulajdonos asszony monogramja) jelu saját dobok mellett árulnak Remust is.

Na nézzük a kipufogó rendszert. Szóval a motor tervezésekor a kipufogó oldali alkatrészek méretezésekor figyelembe veszik a kipufogó rendszer fojtásának mértékét, amibol következtetni lehet a gázlengés sebességére. A gyorsabb gázlengés növeli ezen alkatrészek hoterhelését. Egy igen szemléletes példa: Biztosan megnéztél már egy hagyományos szeneskályhát. Ott, ahol a kályhacsovet csatlakoztatjuk elötte mindig van egy szabályzókar, amivel a kányha füstkimenetén egy lamellát tudunk elmozgatni. Begyujtottunk. Ha azt akarjuk, hogy a kályha begyulladjon (nagy legyen a teljesítménye) elol az ajtaján egy kis rést nyitunk. Azaz plusz levegot adunk neki, akárcsak a kocsin ha lenyomjuk a gázpedált. Ilyenkor a kályha a teljesen nulla fojtás és a sok levego miatt hangosan lobog. Ha ilyenkor leoltod a lámpát láthatod a kályhacso csatlakozás környéke teljesen áttüzesedik. Ha a kályha égését lassítani akarod két dolgot csinálhatsz: bezárod a nyílást (nem adsz neki levegot) vagy eltekered a szabályzókart (vagyis folytást helyezel el a kályha kipufogó rendszerében. :-)) A kályha az ilyen lobogástól nemnagyon károsodhat, de a kipufogószelepek (amelyeket nem az adott terhelésre terveztek) bizony hosszú távon károsodhatnak. Ezt a has/kb.-ra készített rendszereknél nem lehet megjósolni. Ezért a mester teljesen korrekten járt el az esetedben. Ennél már csak az lett volna korrektebb, ha el sem vállalja a dolgot. A gázlengés szempontjából a legnagyobb folytást adó elem a katalizátor, hiszen apró méhsejt szerkezetu nyílások ezrein kell a motornak átpréselni a kipufogógázt. Nyilvánvaló, hogy a kat. eltávolítása érezheto változást okozott a menetteljesítményekben. Régebben mikor egy-egy modellt azonos motorral árusítottak katalizátorral és anélkül is mindig megfigyelheto volt a teljesítménykülönbség. (pl. Alfa 33 1.7 16V kat.=132LE nélküle=137LE), de ezen modellek kipufogó rendszerének különbözosége nem csak a kat. meglétében/hiányában nyilvánul meg.
SZVSZ ugyanilyen kritikus az elso dob, amely már a kat. elott bizonyos folytást képez. Nem kis szerepe van a kat. üzemi homérsékletének kialakításában. Nyilvánvaló hogy a katalizátor feladatát csak egy bizonyos hom. felett tudja ellátni, viszont a túl magas hom. a kat. tönkremenetelét eredményezheti. Az én véleményem az, hogy mindenképpen a korrekt megoldás vagy egy autóspecifikus komplett rendszer vagy az elso dob és a kat. visszatétele és a középso és a hátsó dob variálása. A kat.-t követo dobok variálása már kevésbé veszélyes, lévén a fo fojtást adó elem mögött helyezkednek el. Gondold ezeket át!
Viszlát hétfon. GT