granturismo Creative Commons License 2000.08.25 0 0 437
Tisztelettel üdvözlöm a tisztelt társaságot!

Rövid szabadságom véget ért, újra itt vagyok.
Gyorsan végignéztem a hozzászólásokat.

Újtulaj

Nem úgy találod, hogy az új Almera (különösen hátulról) erosen emlékeztet a Bravo-ra?

Asszem
A kopogással kapcsolatban pontatlan voltam, lássuk mégegyszer.
Szóval hibásan említettem az öngyulladást a kopogás szinonímájaként, hiszen az üzemanyag kopogásos égés esetén is tulképp a gyújtószikra következtében gyullad meg. Itt inkább az égés módjával van gond, mivel az égés nem az elore eltervezett "lángfront" formájában megy végbe, hanem az egész adag egyszerre robban be. Ekkor a kopogásérzékelo jele következtében a vezérlés a gyújtás idopontját késobbre tolja. A kopogásérzékelo valóban egy egyszeru szerkezet. Nem ártana az 1.6-ba sem.

Gumiügy
A Firestone gumi az un. "Energy Saver" kategóriába tartozik, amely a csökkentett gördülési ellenállásra utal. Mint minden gumi ezen a világon ez is kompromisszumok eredménye.
A takarékoskodás oltárán néhány egyéb jellemzot feláldoztak, de ettol én azt mondom, egész jó kis kompromisszum. Viszont meglepödtem a Marangoni márka említésén. Ezt bevallom nem tudtam, hogy Fiatot ilyen gumival is kiadnak. Ha én azzal a gumival kapom, no valószínuleg akkor reklamáltam volna. A Marangoni a legutóbbi idokig gumiújrafutózással foglalkozott és ez az elso saját gyártású sorozata. A kompromisszum persze jellemzo az o gumijaikra is, csakhogy itt az olcsóság a legfobb szempont. Arról nem beszélve, hogy gumigyártási tapasztalatban nem versenyezhetnek még a Kelet-európai márkákkal sem.

Maradjunk annyiban 1.2 motor nem változó szelepvezérléses. Sajnos a gyári Fiat könyvekben is lehetnek elírások, fordítási hibák. Azért érdekelne, hogy pontosan milyen szövegkörnyezetben olvastad. Lehet, hogy a könyvedben az 1.8 GT-re volt utalás amely valóban VVT-s. Amúgy kevés a VVT-hez egyetlen 7,5 A-s bizti. :-)
GT