Zool Creative Commons License 2000.08.22 0 0 22
Szeva!

Egy kis kiegeszites: Tudomasom szerint az elso elhiresult, autoban hasznalt CVT a DAF kisautok Variomatic nevu szijas hajtasa. A fokozatmentes hajtasok szamtalan fajtajat viszont mar korabban kitalaltak okos mernok-bacsik, tessek csak megnezni barmelyik egyetemi Gepelemek jegyzetet. Ezekkel leginkabb az a baj, hogy

A., gorgos cuccnal nagyon kis erintkezo felulet van a ket gordulo elem kozott (pont vagy vonalszeru), viszont a csuszasmentes uzemhez jol ossze kell nyomni oket, igy az elettartamuk - foleg nagy teljesitmenyeknel - korlatozott a hatalmas feluleti nyomas miatt.
B., Szijjas variacioknal ugyanez a helyzet a szijjfeszito erore igaz, a teljesitmenytol fuggoen jol meg kell huzni a szijjat, hogy ne csusszon, viszont az igy gyotort szij szeret szakadni, ezert is keszul az autokon femszelvenyekbol, es ezert nem nagyon teszik 75 loeronel izmosabb kocsikba
C., mindegyik variacio csuszik egy kicsit, igy nagyobb a veszteseguk, mint a fogaskerekes valtonak.

Egyebkent elvileg valoban sokkal jobb megoldas, mint a fokozatos valtozat, mert a motort igy konnyebb optimalis fordulaton jaratni, csakhogy a legobb esetben lassabban reagal, mintha kezzel valtanank, igy neha lomhanak tunhet. Egy viszont tuti biztos: a klasszikus automatanal sokkal jobb, mivel ott a teljesitmeny egy resze csak a benne levo olajat melegiti/kavargatja, ahelyett, hogy a kocsit hajtana.

Hat ennyi. Bocs, ha kisse tul okosra sikeredett.

Zool voltam

Előzmény: tcaoe (21)