Moli Creative Commons License 2000.08.22 0 0 165
Ehh, kicsit elhanyagoltam a topikot mostanaban :((

TJ: megnezem.

vezetheto train-ek:
"Can you tell me something about the vehicles in Beta 7?
Whatever the mapper likes. The just move like func_tracktrains. But you can steer them anywhere you want "

Na es ezt hogy??? Mert en ugy tudom, hogy csak entityk segitsegevel lehet a palyat (path_track) megvaltoztatni, illetve a palyan kovetkezo entityt megadni. Kivulrol beadott billentyukkel nem igazan. Szoval hogy is tervezik ezt?

map properties: Mars: De szegeny Jar-Jar nem tudja bekapcsolni, mert szurke a gomb! Nem tudom, hogy erre mi a megoldas, de talan ha szetnezel az Options-ban, van ott valami ilyesmi. Vagy install Worldcraft 3.3 :) A gond az, hogy meg a "worldspawn" entity sincs letrehozva. Pedig ez minden map alapja. Talan ha nyomogatod a Copy es Paste gombokat. Vagy van egy durvabb modszer: kimented .map-be a mapot (csinalsz egy biztonsagi masolatot!), fogsz egy szovegszerkesztot, es az elejebe beirod, hogy:
{
"classname" "worldspawn"
"skyname" "ideirdaskyboxnevetamithasznalniakarsz"
"MaxRange" "4096"
"mapversion" "220"
"wad" "halflife.wad;ideirdawadfileokneveitamithasznalniakarsz"

Visszatoltod a .map-et a Worldcraftba, es lehet, hogy igy menni fog.

fenyek: kiloni biztos lehet egy fenyforrast, annyi, hogy ha a breakable brush megsemmisul, lekapcsolja a hozza rendelt feny entityt. Viszont en egy olyan megoldason gondolkozom, amivel egy biztositekdoboz mukodeset lehetne megcsinalni. Konkretan: a hazban az osszes feny kulon-kulon kapcsolgathato, de ha a biztositekdobozt nyomja le valaki, az ossze feny lekapcsol. Ez eddig ok, de itt jon a csavar. Ha visszakapcsolod a biztositekot, az osszes fenynek az EREDETI allapotaba kellene visszaallnia. Most egy olyan megvalositasra gondoltam, hogy minden fenyhez ket entityt rendelek, es az egyik "megjegyzi" a feny allapotat, de egyenlore nem probaltam ki. [Meghat sok munka. ;) ]
A SOF-os pasztazo fenyen gondoloztam. Mivel a SOF is Quake engine-es, furcsa lenne, ha nem lehetne a HL-ben megvalositani. Van egy otletem: csinalni kell egy brusht attetszo texturaval. Ezt a brusht aztan lehet forgatni a szokasos func_door_rotating es tarsai (train) entitykkel. Van viosznt egy gond: amikor lekapcsol a feny, hogy tunteted el a brusht?

Random: prefabok
Az atszurodo feny problemara: a RAD-ot extra-n futtattad le?

Mars: az entity angle-s problema nalam is bejatszik WC33-nal, de csak akkor, ha a 'flags' tab-ra atlepek. Megoldas: nem kell allitgatni a flags-en ;)) vagy ha muszly, ujra be kell allitani az entity angle-t.

Jar-Jar: boltivet az arch-csal tudsz csinaltatni a WC-vel. (brush, categories: primitives, objects: arch)

Kovácsügynök: a francnak van kedve ilyesmivel szorakozni ;)))))))))))))))))))))))))))))))))))
Amugy ilyen szabvanyos lifttel vegig lehet talalkozni a Half-Life single player resz folyaman. pl. az elsot mar a Black Mesa tesztbazisan meg lehet talalni. Ez ott van, ahol a nagy robbanas utan az egyik kutato egy zsarunak ad szivmasszazst, es egy szekreny raddol, ha nem ugrasz felre. Ez a lift is a normal ajtonyitos modszerrel mukodik. De vegig a jatekban ilyenek a liftek.

Moli