hal9000 Creative Commons License 2000.08.14 0 0 3488
A Spektrum tv adott egyszer(többször) egy fekete doboz című műsort, ahol egy NTSB munkatárs magyarázta, hogy a szarvkormány azért, jó mert a pilóta érzi a gépet, ha hátrafordul beszélgetni a sztyuvival, akkor az egyik keze rajta a kormányon, ha issza a kávét akkor is és érzi, hogy mi történik. Majd a következő képsorok A320 ment erdőt írtani. Lehet, hogy kiküszöböltek egy csomó hibát az Airbus mérnökei, amit a pilóta okoz, de hoztak egy csomó új problémát is ami idáig nem volt. A számítástechnika szerintem még elég megbízhatatlan (kinek hányszor fagyizik a gépe havonta?), amíg nincs esemény addig lehet, hogy jobb a joy+flibywire, de előfordulhatnak esetek, amikor az ember jobb döntést tud hozni, mint a szoftver, ami "csak" a paramétereket érzékeli, és ezek alapján az előre meghatározott módon dönt. Én még mindíg jobban bízom a pilóták szakmai tudásában, mint a számítógépekben. Pedig a szakmám az utóbbiakhoz köt. Lehet, hogy ezért? Amúgy egyszer az Air France A320-asán nagyon szép odanyalt leszállásban volt részem, de hozzátartozik az igazsághoz, hogy a legszebb leszállást egy TU154-esen értem meg....
Előzmény: trikó (3485)