Asszem Creative Commons License 2000.08.14 0 0 379
Egy pár hozzászólás.

Az antenna nyeresége nem minden. Fontosabb a pozíció. Ha egy 3dB-s antenna van a kocsi tetején, akkor a fémkalickában az ülésra dobott mobilhoz képest kb 25 dB!! nyereséget hoz. Ha valaki nem akarja kifurkálni a bódét, tudom ajánlani az üvegre ragasztott antennákat. Ott kapacitív a csatolás, és az üveg a dielektrikum. A fúrthoz képest az iránykarakterisztikája romlik, mert a kaszni, mint ellensúly, nem alatta van.

A kuplung pedig új korában mindig könnyebb, ennek nem sok köze van ahhoz, hogy bowdenes, vagy olajos. Ahogy kopik, egyre nehezebb lesz, akár tízszeresére is nől a pedálerőszükséglet. Sajna ez velejáró. Ha tehát egy kuplung nagyon nehéz, akkor lassan érik a csere, (persze, ha nem a zsinór szorulásától van).

A csipogót nem érdemes műanyaglukak mögé dugni, mert dobozossá válik a hangja. Érdemesebb belevágni a műanyagba, vagy esztétikus tokosat felragasztani az A oszlopra, kb. fülmagasságba, vagy a tükörállítóhoz. A sok hangszóró csak rontja a hangképet. Előre egy jó kétutas szett, hátra egy mélyláda, nam baj, ha ennek a fázisa állítható. Más, csak pénzkidobás...Az ajtóba Én mindenképpen beleerőltetném a 16-osat, különben nem lesz semmi mélyközép. Ég és föld a különbség a 13-as és 16-os között, másfélszeres a membránfelület. Még az sem megy le igazán 100 Hz-ig, ami alatt működik ugye a sub. Szóval fele annyi pénzből lehet jobb muzsikát csinálni, mint két méregdrága szetet rosszul elhelyezve.

Jó barkácsolást!