advocatusdiaboli Creative Commons License 3 órája 0 2 1411360

Ezt amúgy nem biztos, hogy pontosan látjátok.

Valójában ezeknek a biszbaszoknak a nagy része nem túl drága. A Tesla kilincset most hagyjuk, az simán rossz koncepció, de mára az ilyen tolatóradarok-kamerák, ülésfűtések meg online infotaintmentek alapesetben - eleve egymással alaposan integrálva - nem jelentenek nagy tételt (miközben egyébként adott esetben valóban jelentős használati érték-növekedést jelentenek).

A "problémát" azok a biztonsági és főleg környezetvédelmi, emissziós előírások jelentik, amelyeknek tényleg csak drága technológiákkal lehet megfelelni, és amelyeket most már a legkisebb gyösz kocsikba is be kell elvileg kötelezően építeni - ebből adódóan egyszerűen nem tudnak olcsók lenni. Egy common-rail rendszer, katalizátoros-turbós-adblués kipufogógáz-tisztítással legfeljebb 20-30%-al lesz olcsóbb attól, hogy egy kicsike gyösz háromhengeres pöcsköszörűhöz kell megépíteni, nem egy kétszer-háromszor akkora 4-6 hengeres motorhoz, így összecsúsznak az árak.  És ha már egy nem nagy, nem túl kényelmes, nem dinamikus, igazándiból egyáltalán nem jó kisautó is rohadt drága, akkor legalább - már nem számottevő árnövekedés ellenében - telerakják kütyükkel, hogy "komolyabbnak tűnjön a valóságnál".

Előzmény: Surci111 (1411356)