advocatusdiaboli
3 órája
|
|
0 2
1411360
|
Ezt amúgy nem biztos, hogy pontosan látjátok.
Valójában ezeknek a biszbaszoknak a nagy része nem túl drága. A Tesla kilincset most hagyjuk, az simán rossz koncepció, de mára az ilyen tolatóradarok-kamerák, ülésfűtések meg online infotaintmentek alapesetben - eleve egymással alaposan integrálva - nem jelentenek nagy tételt (miközben egyébként adott esetben valóban jelentős használati érték-növekedést jelentenek).
A "problémát" azok a biztonsági és főleg környezetvédelmi, emissziós előírások jelentik, amelyeknek tényleg csak drága technológiákkal lehet megfelelni, és amelyeket most már a legkisebb gyösz kocsikba is be kell elvileg kötelezően építeni - ebből adódóan egyszerűen nem tudnak olcsók lenni. Egy common-rail rendszer, katalizátoros-turbós-adblués kipufogógáz-tisztítással legfeljebb 20-30%-al lesz olcsóbb attól, hogy egy kicsike gyösz háromhengeres pöcsköszörűhöz kell megépíteni, nem egy kétszer-háromszor akkora 4-6 hengeres motorhoz, így összecsúsznak az árak. És ha már egy nem nagy, nem túl kényelmes, nem dinamikus, igazándiból egyáltalán nem jó kisautó is rohadt drága, akkor legalább - már nem számottevő árnövekedés ellenében - telerakják kütyükkel, hogy "komolyabbnak tűnjön a valóságnál". |
Előzmény: Surci111 (1411356)
|
|