HA-VARIA Creative Commons License 2000.08.10 0 0 1143
Sárkányosok:

A LÜI most adta ki, remélem segithettem vele valamit.

"LÉGIALKALMASSÁGI DIREKTÍVA No 2000-004

Kiadja: Légügyi Igazgatóság
Dátum: 2000. augusztus 09.

SEMMILYEN JOGI ÉS TERMÉSZETES SZEMÉLY NEM ÜZEMELTETHET LÉGIJÁRMŰVET, AMELYRE JELEN DIREKTÍVA VONATKOZIK, KIVÉVE HA A LÉGIALKALMASSÁGI DIREKTÍVÁBAN LEÍRT KÖVETELMÉNYEKNEK MEGFELEL, VAGY A LAJSTROMOZÓ ÁLLAM NEMZETI HATÓSÁGÁVAL MÁSKÉNT NEM EGYEZTETEK.

TÁRGY: Tömegközéppont kormányzású légijárművek szerkezetének ellenőrzése

VONATKOZÁS: Minden Halley Kft. által gyártott APOLLÓ CX, CXM, CXMD, CX21-es szárnyakra vonatkozik, amelyek 1999-ben vagy 2000-ben az előírás szerinti 1 vagy 2 éves felülvizsgálatra a Halley Kft. telephelyére nem lettek elszállítva. A gyártó által az előírás szerint végrehajtott éves, vagy 2 éves felülvizsgálaton átesett és a törzskönyvében dokumentált szárnyak esetében jelen ellenőrzést nem kell elvégezni. Ha a légijármű a legutolsó éves vagy 2 éves felülvizsgálat óta felborult (akár a szél által, akár leszállás közben) az ellenőrzést mindenképpen végre kell hajtani.

ÉRVÉNYBELÉPÉS: KÉZHEZVÉTELKOR

OK: 2000. augusztus 09-én Balatonfüred-Ny. 2 km. a HA-YOAD lj. Apolló CXM Delta Jet típusú légijármű balesetének kivizsgálása során feltárt műszaki meghibásodás megismétlődésének elkerülése.

VÉGREHAJTÁS:
1. Az üzemeltető műszaki vezetője fektesse a földre a szárnyat
2. Bontsa szét az SZK csuklókat.
3. Húzza ki a csapokat és 10X-es nagyítású nagyítóval, megfelelő megvilágítás mellett vizsgálja meg deformáció és repedésmentesség szempontjából.

Deformálatlan és ép palástú csapok esetén

4. Tegye vissza a csapokat a fülek, surlódáscsökkentő alátétek, pufnik megfelelő visszahelyezésével,
5. a menetet kenje be csavarrögzítővel (Loctite) és új önzáró anyákat szereljen fel,
6. az anyákat húzza meg olyan nyomatékkel, hogy a sodronyfülek kézzel megmozdíthatók legyenek.

Ha a csapok deformálódtak vagy repedtek, berágódottak a műszaki vezető cserélje
ki azokat újra, melyet a Halley Kft. előírásai szerint szerezzen be.

A műszaki vezető az üzemi naplóba az ellenőrzést dokumentálja a következő szöveggel:
"A No 2000-004 Légialkalmassági Direktívában előírt ellenőrzés végrehajtva, a légijármű üzemképes."

MEGJEGYZÉS: Az AD végrehajtásával kapcsolatban felmerült kérdésekkel Vitkovszki József Műszaki Felügyelő úrhoz fordulhatnak. Telefonszám: 30-269-26-33

Antal Zoltán
Légügyi Igazgató"