Sárkányosok:
A LÜI most adta ki, remélem segithettem vele valamit.
"LÉGIALKALMASSÁGI DIREKTÍVA No 2000-004
Kiadja: Légügyi Igazgatóság
Dátum: 2000. augusztus 09.
SEMMILYEN JOGI ÉS TERMÉSZETES SZEMÉLY NEM ÜZEMELTETHET LÉGIJÁRMŰVET, AMELYRE JELEN DIREKTÍVA VONATKOZIK, KIVÉVE HA A LÉGIALKALMASSÁGI DIREKTÍVÁBAN LEÍRT KÖVETELMÉNYEKNEK MEGFELEL, VAGY A LAJSTROMOZÓ ÁLLAM NEMZETI HATÓSÁGÁVAL MÁSKÉNT NEM EGYEZTETEK.
TÁRGY: Tömegközéppont kormányzású légijárművek szerkezetének ellenőrzése
VONATKOZÁS: Minden Halley Kft. által gyártott APOLLÓ CX, CXM, CXMD, CX21-es szárnyakra vonatkozik, amelyek 1999-ben vagy 2000-ben az előírás szerinti 1 vagy 2 éves felülvizsgálatra a Halley Kft. telephelyére nem lettek elszállítva. A gyártó által az előírás szerint végrehajtott éves, vagy 2 éves felülvizsgálaton átesett és a törzskönyvében dokumentált szárnyak esetében jelen ellenőrzést nem kell elvégezni. Ha a légijármű a legutolsó éves vagy 2 éves felülvizsgálat óta felborult (akár a szél által, akár leszállás közben) az ellenőrzést mindenképpen végre kell hajtani.
ÉRVÉNYBELÉPÉS: KÉZHEZVÉTELKOR
OK: 2000. augusztus 09-én Balatonfüred-Ny. 2 km. a HA-YOAD lj. Apolló CXM Delta Jet típusú légijármű balesetének kivizsgálása során feltárt műszaki meghibásodás megismétlődésének elkerülése.
VÉGREHAJTÁS:
1. Az üzemeltető műszaki vezetője fektesse a földre a szárnyat
2. Bontsa szét az SZK csuklókat.
3. Húzza ki a csapokat és 10X-es nagyítású nagyítóval, megfelelő megvilágítás mellett vizsgálja meg deformáció és repedésmentesség szempontjából.
Deformálatlan és ép palástú csapok esetén
4. Tegye vissza a csapokat a fülek, surlódáscsökkentő alátétek, pufnik megfelelő visszahelyezésével,
5. a menetet kenje be csavarrögzítővel (Loctite) és új önzáró anyákat szereljen fel,
6. az anyákat húzza meg olyan nyomatékkel, hogy a sodronyfülek kézzel megmozdíthatók legyenek.
Ha a csapok deformálódtak vagy repedtek, berágódottak a műszaki vezető cserélje
ki azokat újra, melyet a Halley Kft. előírásai szerint szerezzen be.
A műszaki vezető az üzemi naplóba az ellenőrzést dokumentálja a következő szöveggel:
"A No 2000-004 Légialkalmassági Direktívában előírt ellenőrzés végrehajtva, a légijármű üzemképes."
MEGJEGYZÉS: Az AD végrehajtásával kapcsolatban felmerült kérdésekkel Vitkovszki József Műszaki Felügyelő úrhoz fordulhatnak. Telefonszám: 30-269-26-33
Antal Zoltán
Légügyi Igazgató"