Dehogynem. Bárki megközelítheti, aki visszafogottan használja az autót az első pár ezer km-en. Hideg üzemben pláne kíméletes. Sőt, akár hajlandó jó pénzért az első ötezer után lecseréltetni az olajakat, megszabadulván az összekopási fémreszeléltől, higy a szűrőktől eltekintve biztosan ne legyen ilyen az olajban.
Az elejétől fogva a motor teljes erejét kihasználó, a gyári 20-30E-s oljacsereperiódusokat betartó normál felhasználókhoz képest ez már alapos bejáratásnak tekinthető szerintem.
Pl. a Merci AMG-knél jó ideje gyári ajánlás / előírás a tulajok számára, hogy az első 1500 km-en ne adjon hirtelen gázt, ne emelje 4500 felé a fordulatot, és ne menjen 140-nél gyorsabban. A km lejárta után fokozatosan kezdje kihasználni a motor teljesítményét. Egy matrica is figyelmeztet erre a szélvédő sarkában.
De rövidebb ideje a sima motorjaikra is megjelent ez. A dieseleknél 3000 a ford.számlimit. De más márkák is ösztönzik a bejáratásra a tulajokat. BMW -knél is olvastam ilyenekről. Amcsi autóknál is. Ha ezeket kicsit ki tudja tolni valaki, az alapos bejáratás. Nem emlékszem, melyiknél más a bejáratási szakaszban a fordszámmérő piros sávjának a határa.