Leslie07 Creative Commons License 1 napja -2 0 206075

1. „János 1,1–14 nem az ember Jézusról szól” – de, pontosan róla szól

Azzal indítasz, hogy Jn 1,1–14 „nem az ember Jézusról szól, hanem az Ige Istenről, a Fiúról, aki Jézus testében lakozást nyert”. Ebből akarod lehúzni a nesztoriánus sémádat: „bent egy isteni lakó, kívül egy ember-Jézus, kettő nem egy személy”.

Csakhogy maga a szöveg úgy épül fel, hogy a Prológus az ugyanarról a személyről beszél az elejétől a végéig:

  • „Kezdetben volt az Ige… és Isten volt az Ige… Minden általa lett…
  • …És az Ige testté lett, és közöttünk lakott, és láttuk az ő dicsőségét…
  • …a Jézus Krisztusé.” (Jn 1,1–3.14.17)

Nem arról van szó, hogy lett egy „ember Jézus”, és valami másik istenség beköltözött a testébe, mint egy bérleménybe"

 

--------------------------

 

Nem is állítottam, hogy az 1. János 1,1-14,17-ben derül ki , hogy az Úr Jézus Istene és Atyja 

azaz az Ige Isten Jézus emberi testében lakozott. Ezt maga az Úr Jézus tudatta a tanítványaival,

akik azt akarták, hogy mutassa meg nekik az Atyát. Ekkor mondotta a következőket:

 

János 14:10.Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, aki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.11.Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van; ha pedig nem, magokért a cselekedetekért higyjetek nékem.

 

Én az Úr Jézusnak hiszek. Te honnan vetted, hogy az Úr Jézus nem mondott igazat?

 

Pál apostol az Ige Istent , nem az ember Jézussal azonosította be, hanem Izrael Istenével a Khrisztosz(Felkent)  Istennel, a Kősziklával a Zsidókhoz írott levele 1. fejezetének és az 1. Kor. 10:4-10 -ben leírtak szerint.

 

Pál múltidőben beszél arról a rövid időszakról az Úr Jézus életében , amikor Ő az Isten formájában volt és az Isten az ember Jézusnak a formájában volt. At Isten és az ember formája ez alatt az idő alatt

egyenlő, azonos méretű volt.

 

Fil. 2: 6. Aki amikor Isten alakjában volt, nem tekintette zsákmánynak, hogy az Istennel egyenlő, 7. hanem megüresítette (ön)magát, rabszolgai formát vett fel, emberekhez lett hasonló, külsejét tekintve embernek találták, 8. megalázta magát, engedelmes lett halálig, éspedig a kereszthalálig,

 

Maga az Úr Jézus állította, közvetlenül haláltusájának utolsó órájában, hogy az Istene és Atyja 

eltávozott a testéből:

 

Máté 27:. 46. Kilenc óra tájban pedig Jézus felkiáltott nagy hangon, ezt mondta: Éli, Éli, lama sabaktáni? azaz: Istenem, Istenem, miért hagytál el engem?  50. Jézus pedig ismét nagy hangon kiáltott, és kibocsátotta szellemét.

 

Ezért látta őket - Jézust és az Atyát István külön külön az égben. István nem egy Istent látott,

hanem látta az Istent a trónján ülni és Jézus a trón mellett állni az Isten jobbja felől.

 

Ap. Csel. 7: 55 Mivel pedig teljes volt Szent Szellemmel, a mennybe függesztvén szemeit, látá Istennek dicsőségét, és Jézust állani az Istennek jobbja felől, 56 És monda: Ímé, látom az egeket megnyílni, és az embernek Fiát az Isten jobbja felől állani. 

 

János a Kinyilatkoztatások Könyvében(Jelenések) szintén kettőt látott. Az Istent a trónján ülve a Bárányt pedig a királyi szék és a négy lelkes állat kötött állni.

 

Jelenések 1.És láték annak jobbkezében, aki a királyiszékben üle, egy könyvet, amely be volt írva belől és hátul, és le volt pecsételve hét pecséttel.6.És láték a királyiszék és a négy lelkes állat között és a Vének között egy Bárányt állani, mint egy megölöttet, hét szarva és hét szeme vala, ami az Istennek hét Lelke, amely elküldetett az egész földre.

 

Ami pedig azon kijelentést illeti a János 1:14-ben van kinyilatkoztatva, hogy a Jézus testében lakozó Isten dicsőségét "láttuk",arra akkor került sor, amikor János - aki ezt leírta -  és két apostoltársa Péter és Jakab felmentek Jézussal a hegyre, és ott Mózes és Illés jelenlétében a Jézus testében lakozó Isten az Atya dicsősége láthatóvá vált e három tanítvány számára.

 

Ez azonban nem azt jelentette, hogy ezen alkalmon kívül előtte vagy utána bárki az emberek közül másat látott volna , mint egy húsvér embert. 

 

Az emberek, beleértve Bemerítő János tanítványait is,abból ismerték fel, hogy az ember Jézus testében Izrael Istene és Atyja lakozik,amit az Úr Jézus által a benne lakozó Isten megcselekedett,

és a tanításból, ami szintén a Jézus testében lakozó Isten beszéde volt,Jézus szája által.

 

Mindezek mellett a Róma Főpapja által vezetett egyházban a római császárok és a házasságtörő I.Damáz által bemutatott istenmodell más egyéb tényezők miatt is összeegyeztethetetlen a Szentírással. A Szentírás sehol nem tartalmaz olyan információt, miszerint a Szentszellem Isten

az Úr Jézusnak és Atyjának, utódaként jött volna létre.

 

Ezt az Istenkáromlást már a keleti egyházak püspökeinek a gyomra sem volt képes befogadni.

 

Hogy  miért ötlötték ki  Róma Főpapja kezdeményezésére a császárok által összehívott zsinatokon tivornyázó pápista püspökök ezt az istenkáromló tant? a magyarázat egyértelmű, a három az egyben istenmodell tagjai azonos lényegűek kellettek hogy legyenek. A Niceai Zsinaton(325) a császár akaratából belekerült a zsinat határozatába,hogy az Atya egylényegű a Fiúval, de akkor a Szentszellem Istennel kapcsolatban nem foglaltak állást. 

 

 A 4. sz. előtt nem lett szilárdan lefektetve, és nem volt szerves része a keresztény életnek és hitvallásnak.[8] Csak fokozatosan fejlődött ki ez a tan, heves viták közepette./New Catholic Encyclopedia 1967. XIV. köt., 299. o/

 

Nehogy azt képzelje bárki is, hogy ezeken a zsinatokon a Szentszellem is jelen volt, és ő maga nyilatkoztatta ki , hogy az Atyától és az ember Jézustól született.

 

Ezekről a zsinatokról tudni kell, hogy ezeket mind a római császárok hívták össze. 

A zsinaton csak azok vehettek részt, akiket a császárok azokra meghívtak. 

Ugyanis a császárok biztosították a zsinaton résztvevők számára az elszállásolást,és a megfelelő színvonalú ellátást. Ezért ezek a zsinatok hónapokig, sőt még a évekig is elhúzódtak.

A zsinatok idejére a városba költöztettek több száz prostituált nőt és hímringyót.

Hippói Ágoston, aki nagy hangadója volt a 4. század zsinatainak saját bevallása szerint ifjú kotában szintén hímringyó volt.

 

Én azon csodálkozom, hogy olyan egyházak, mint a H.N.Adventista Egyház, a Hit Gyülekezet, valamint a protestáns egyházak, akik propagandájukat a Róma Főpapjának és egyházának elítélésére építették

fel, hogyan azonosulhatnak a Róma Főpapja által vezetett egyház három az egyben istenmodelljével,

amelynek feltétele, az az állítás miszerint az Szent Szellem Isten az Atyától és Jézustól származik?

 

 

 

Előzmény: Józsikácska-3 (206071)