granturismo Creative Commons License 2000.08.08 0 0 340
Érdekes kérdés ez az 1.4 téma. Való igaz, a Fiatnak nem jött be ez a 12 szelepes megoldás. Én már hamarabb is vettem volna Bravo-t, de gondoltam elobb-utóbb majdcsak kap rendes 16 szelepes hengerfejet meg hengerenkénti befecskendezést. Helyette jött az 1.2 16V.

A fo ok SzVSZ a költségcsökkentés, mert ezt az 1.6 blokkot változó kialakítással-hengerfejjel használják a FIAT-LANCIA 1.6,1.8.1.8VVT. modelleknél. Azokívül az Alfa is ezt az öntvényt használja a TS motorokhoz. Meg ott van az 2.0 20v ami megint ugyanezen öntvény 5 hengeres verziója. Az 1.2 viszont a kis FIRE motorcsalád sarja amit a 80-as években fejlesztettek az UNO/Y10 modellekhez. Az 1.2 16V már szerepelt a Punto I.-ben is 86 lóerovel. Bizonyára kapóra jött a tervezoknek ez a bevált és olcsón implementálható motorocska. Sajnos a méretek miatt ez a Fire motor tovább már nemigen fúrható. A másik sorozat meg talán túl nagy. SZVSZ itt a probléma gyökere.