Moli Creative Commons License 2000.08.03 0 0 105
Nemar! :)) A vegen meg utolerjuk a CS topikot! :)

Badguy: ja, persze, trigger_hurt, de alatta ott lapul a void :))) es bizony egy trigger_hurt-on senki se jut at elve :) csak a bomba egeszen a brush aljaig. :)

-TJ-: A .bsp alapvetoen binaris zagyvasagbol es egy entity filebol all.
Az entity file szoveges, ebben vannak leirva az "entitasok" (ezt mostanaban hallottam valakitol) pl respawn pontok, decalok a palyan (ezek a spray-k), buyzone, rescue zone, etc, etc. Ezt konnyu szerkeszteni [text-editor :) ], es a modositott entity file-t (.ENT) gond nelkul vissza lehet illeszteni a .bsp-be.
A zagyvasagban van leirva maga a terkep szerkezete pl a falak, a fenyek es arnyekok, a texturak pozicioja.
A terkepen hasznalt targyakat tobb fele keppen is le lehet irni. Ha ugy akarod hasznalni, mint egy, a mapben leirhato targyat, pl fal, ajto, allo kamion, vonatkent hasznalhato auto, kitorheto uveg, akkor elegendo egy prefab. A dinamikus targyakhoz (pl forgo-rotoros helikopter, vagy robbano csirke, vagy menekitheto tusz) modellek kellenek.
A prefabok vegul is ugyan olyan palyak, mint amibe be lesznek illesztve, de ezeken a palyakon csak ezek az elore megepitett targyak vannak, ezeket altalaban meg leforditani se lehet, a lenyeg az, hogy ki lehessen ezekbol masolni a targyakat.
A dinamikus modellek igazi modellek, mint pl a jatekosok vagy a fegyverek, meg a file formatum is azonos (pl cstrike/models/chick.mdl vagy cstrike/models/orange.mdl) Ezek megnezesehez modelviewer-t, szerkesztesehez milkshape-et hasznalj.
Aztan ott van pl. a cs_italy-n levo osszetorheto borosuveg esete, ami azert nem prefab, mert ahhoz, hogy torheto legyen egy poligon, meg kell adni ezt a tulajdonsagot. Ez mar eleg sok munka, leven az uveg sok polygonbol all, de most jon a durvabb resze: ahhoz, hogy az egesz uveg egybe torjon szet (minden polygonja egyszerre), ossze kell oket kotni. Ez azert mar eleg gazos, bar meg lehetne csinalni. Ezert hasznaltak modellt erre a celra. Azt remelem erted, hogy a fegyver es ember modellek miert nem prefabok, mert nem a palya reszei. [Honnan tudnad, hogy hanyan jatszanak a palyan, etc, etc, etc, etc, etc...... :))) ]
A texturakat is be lehet forditani a .bsp-be, de leginkabb egy kulso .WAD fileban vannak. Ezeket meg tudod nezni a WC-vel, atszerkeszteni leginkabb a Wally-val szoktak.
A winbspc csak az eredeti terkep forrasfilet forditja vissza, amiben maga a terkep (es ezzel egyutt ugye -mint tudjuk- a prefabok) es az entity-k vannak. A texturak a skybox es a felhasznalt hangok nem.
Az oilrig helijet mar irtam. Ja, a modell fileok felepitese: a polygonok, a csontvaz, az animaciok es a texturak. A texturakat a modelviewerrel is ki tudod szedni, at tudod szerkeszteni.
A regi helikoptert egy regi betabol tudod talan megszerezni. Amugy az a modell eleg szar, mert tul reszletes, igy nem igazan lehet felhasznalni palyakon. :(
Prefabot .mdl-be konvertalni? Vegulis WC-bol lehet .dxf-be exportalni, Milkshape-be pedig lehet .dxf-bol importalni... Elvileg...
Ehh, remelem azert ertheto...
Prefab-aradat

Lord Sage: motorcsonakot Badguynak.

Moli