Kront
2025.09.30
|
|
0 0
109312
|
ahol nincs torony, ott a repülőn van egy rádiós szerkezet, amivel a pilóta kapcsolja be és változtatja a számára szükséges fényerőt. ha nincs ilyen szerkezet a gépben, akkor a pilóta a mikrofon kattogtatásával élesíti, illetve változtatja a fényerejét. ezek időzítetten (mondjuk, 20 perc) kapcsolnak le a bekapcsolás után. ha közben új "clicket" kap, akkor újraindítja a lekapcsoló visszaszámlálót.
már nem a pilóta dolga, ha van toronyirányítás (akár remote is). akkor a torony irányítása kapcsolgatja a fényeket és a pilóta őt kéri meg esetleges fényerő változtatására. (pl. ködhöz)
ezen kívül lehetnek biztonsági fények, melyek felhasználják a pályán vagy mellette telepített fényeket is, és saját külön telepített lámpáikat is. ezeket a radarok, térkép, repterv, érzékelők, ATC kiadott utasításai... vezérlik és a TCAS-hoz hasonlóan beavatkozhatnak a repülésbe. ezek a felhajtóknál, kereszteződéseknél, esetleg a gurulókon és magán a pályán vannak. a jelzéseik mind a földi, mind a légi járművekre vonatkoznak. ezek maguk kapcsolgatják magukat az érzőkelőiknek/programnak megfelelően. a pilóták felé jellemzően csak fényt adnak, a kontrollernél (kiépítettségtől függően) megjelenhet az is, hogy hol, mi és miért aktiválódott a potenciális esemény elhárítása céljából. (azaz hol állította meg a guruló gépet/autót és miért) |
Előzmény: feketefelhoo (109310)
|
|