Utas2 Creative Commons License 2000.08.01 0 0 3366
No akkor kanyar vissza a topic címéhez, most ilyesmiről szeretnék írni.

A közelmúltban - életemben először - Tarommal utaztam. Persze tele előítéletekkel, mint más magyar utastársam is ("nédd mán, beszél angolul az utaskísérő..." - és hasonlók), aztán az első meglepi a gépen ért. A Taromnak 10 B737-ese van, többnyire 300-as és 500-as. Van 2 A310-ük, 7 ATR42 és két B707 Cargo. Az utasszállításra használt gépeik életkora átlagosan 5 év.

A 737-esek fix bizniszosztállyal rendelkeznek, amit én inkább első osztálynak hívnék - mint a mögöttem ülő angolok tették. Qrva kényelmes és buzi nagy fotelokban ülsz, lábad még kinyújtva sem éri el (!) az előtted levő sort. A sztyuvi megterít előtted, forró kendő (mint a Malév), aztán pedig 6 fogásos ebéd lazaccal, franciasalátával, főtt kajával, gyümölccsel, sütivel, piával - hatalmas adagokban!!! Hozzá kultúrált italválaszték.

Egyszóval a repülés élvezetén túl minden mással (kiszolgálás, figyelem, kulináris élvezetek) elkényeztetett a román légitársaság. Magazinjuk érdekes, lenne mit belőle átvenni. A pilcsik kitűnően vezették a gépet és tájékoztatást is adtak.

1szóval ez valóban élmény volt. Gratulálok nekik. Egyetlen rossz pont, hogy lehet dohányozni.

Visszafele Malév Fokker, a megszokott kaják, jól összehangolt sztyuvi-csapat és meglepően sok bizniszutas - gazdagodik a magyar??? - egyetlen hiányosság, hogy a pilcsik egész úton meg sem szólaltak.