Norby Creative Commons License 2000.07.31 0 0 281
Megnéztem mi a különbség a Normal Guns és a Tons of Guns között, és meglepő módon a Normal tetszik jobban. Nem a található fegyverek darabszámában van különbség, ugyanannyit dobál el az ellen mindkét módban (ez amúgy a nehézségi szinttől füg), hanem abban, hogy Normal-ban kevesebb fegyvertípus fordul elő. Nincsenek orosz, kínai, és a Warsói szerdődéshez kapcsolódó WP lőszeres fegyverek, meg egy pár NATO-s is hiányzik. Igyekeztem összeszedni, melyek ezek:

Barracuda, Spas-15, AKSU-74, FN P90, HK MP53, Thompson, Type 85, AK-74, AKM, Dragunov, FA-MAS, HK G3A3, SKS, Steyr AUG, HK 21, RPK-74.

A doksimban van teljes táblázat a fegyverekről, amelyet a web-ről szedtem, de több hibás adatot is javítottam benne (pl. rocket rifle csak 38-at sebez). Abban látható, hogy ezek nagyobb része gyenge, nem használt fegyver, csak 1-2 van közte, ami jó, de azok is könnyen helyettesíthetőek a bentmaradtakból.

Van viszont C7, FN-FAL, Minimi, CAWS, MAC-10 (hogy csak a jobbakat említsem), és mivel az ellenség is csak ezeket használja, jóval nagyobb számban dobál el ilyen jó fegyvereket. Néhány AIM-os ember kezdő fegyvere is pozitív irányba változik.

További ok, ami miatt jobban tetszik, az az, hogy az egységesebb fegyverek miatt kevesebb fajta lőszer van, azokból viszont emiatt több. A sok lőszer pedig fontos a MRK fejlesztéséhez, hogy sokat lehessen puffogtatni távoli célokra (tetőn mindíg újra lehasalva, és-vagy hangtompítóval) nem is a találat, hanem a fejlődés kedvéért. Hosszú távon úgyis betalál néha, viszont sokkal többet fejlődik.

Az ellen fegyverét sem magáért a fegyverért érdemes álladóan elszedni, hanem a benne levő egy tár lőszerért, akár milyen is az. A tréninghez egy pisztoly is megteszi, sőt jobb is, mert tovább bírja az ellen. Ha van rajta páncél, az még jobb, mert akkor a találatoktól előbb fogy el a staminája, mint a HP-je (kb. 6-8 találat), így oda lehet menni elszedni a fegyverét is, amivel egyből bepótoltuk a kilőtt tárat. Dying-ra nem érdemes szaladni, attól már nem lehet elszedni semmit, de Critical-tól igen.
Ha a fegyver is kellene, akkor semmiképpen ne dobjunk oda robbanó cuccot (pl. kézigránát), mert a robbanástól jelentősen romlanak a fegyverek!

Feltűnt még, hogy a rod+spring különösen jó az eleve nagy AP igényű fegyverek esetén, mivel ott 2-3 pontot is gyorsít! A legjobb CAWS esetén, ami 9 ill. 13 (sorozatnál) AP igényű, gyorsítva viszont csak 7 ill. 10! Ha még csőhosszabbító is van rajta, akkor 23-as távú lesz (azaz 8 mezőig nincs rá levonás). Ráadásul ez a legnagyobb sebzéssel (40!) rendelkező fegyver, és arról is olvastam valamit, hogy a páncéltörő képessége is jobb, mint a többi fegyveré, ezért többet sebez, amire Meduna felé egyre inkább szükség lesz.

Extra páncéltörő képességű még a G11 is, ami ritkaságnak számít (a 4.7-es lőszere is, ha boltban van, érdemes megvenni az összeset). Ennek van mégegy speckója: sorozatban is olyan pontos, mint egyes lövésben! Ugyanis a 3 golyó olyan gyorsan megy ki egymás után, hogy a 3. is elhagyja a csövet, mielőtt az első visszarúgása miatt a fegyver csöve bemozdulna. Emiatt Auto Weapons skill nélküli embernek érdemes adni, jobb sorozatot fog vele lőni, mint egy AW expert. Ráadásul a sorozat csak 1 AP-vel kerül többe, mint az egyes lövés.

A Sniper puskák (Dragunov, m24) 13 AP-jét pedig 11-re viszi le a rod+spring, amitől használhatóbbá válnak, de mivel pl. FN-FAL-al ennyi pontból két lövést is le lehet adni, szerintem csak akkor van értelmük, ha a nappali látótávon kívülről (20-25 mező) akar valaki távcsővel, +4AP rácélzással lőni fejre 99%-os pontossággal.

Pontosságszámító képletek találhatóak a doksimban Patusco Guide-jában, tudom ajánlani Pausco oldalát.
Leszedtem onnan pár dolgot:
- egy kicsit jobb AI (eredetileg 2M, nálam rar-olva 420k),
- egy olyan patch-et, amivel a Slay nevű terrrista is felvehető (slayhire.rar, adni kell neki vmit, de nem mindegy mit)
- egy jó to hit % számító programot (ja2ahcc13.rar, böngészőben működik).