rezgrof Creative Commons License 2000.07.29 0 0 383

Nos tehát első lecke:hogyan legyen hosszú életű a motor és nagyobb a teljesítmény ? 1szerű: tölts bele OLAJAT !!!!!! amit most írok vegyétek véresen komolyan - esküszöm nem fűz semmilyen anyagi érdek hozzá - egyszerűen én ezt tapasztaltam. Nos amikor megvettem saabocskamat, az első nap feltünt, hogy hoszabb alapjáratozás után elkezd füstölni mint a gyárkémény. Diag: turbo. El voltam kenődve. A verda sem ment úgy mint vártam - romokban hevertem. Törőcsik Gabi (SAAB szerelőm) azt javasolta, hogy próbáljunk olajat cserélni, hátha segít. Jó legyen, nekem már mindegy. Mondta, kicsit drága lesz, de még mindig olcsóbb mint egy turbó felújítás, nem biztos, hogy segít, de hátha. OK. Belenyomtunk 4 lityi CASTROL RS-t - és vártam a csodát. Lőn. Mintegy 500 km múltán a füstölés elmúlt, az autó megtáltosodott, és ez így is maradt további 80K km -en keresztül. A turbó egyszerűen koszos volt (aminthogy a motor is), és ez az olaj képes volt kitisztítani. Azóta már tudom, hogy egy SAAB motor illesztései (mint általában a nagy nyomatékú motoroké) sokkal precízebb mint egy átlag autóé.A jóval kisebb hézagokat ( a nagyobb hézag nagyobb lötyögést jelent, ami nagy nyomatéknál egyszerűen szétveri a motort) speciális módon kell kenni - vagyis olyan rendkívül jó olajat kell használni amit erre fejlesztettek ki. Arról nem is beszélve, hogy az RS 10W-60 -as olaj, vagyis nagy a hőmérséklet tűrése, ami egy turbó feltöltőnél (megypiros izzás) nem egy hátrány. Van rossz hírem is: olaj hűtéses turbónál 5K vízhűtésesnél 10K után olajat kell cserélni - egy olaj csere jó esetben 13K - de aki valóban szeretné élvezni a SAAB feelinget, az kuporgassa össze vagy vegyen sima injektorost. Sokáig azt hittem, hogy a TV -ben látott olaj reklámok mind hülyeség. Valóban ez így is van, egy kivétellel: CASTROL RS (Racing Syntec). Ez maga a csoda. Tudomásul vettem, hogyha a hátamban akarom érezni a csomagtartót, annak ez az ára.
Ha valakinek kérdése van szóljatok. Ez csak az első lecke első fejezete volt. A második holnap. Addig is

SAAAAAAAAB.

ui. Aztóta mentem ilyetén formán 150K-t. A motornak semmi baja, NO füstölés, NO olajfogyasztás és megy mint a vaddisznó. Ez van. Valamit valamiért.