Vendégsín
1 napja
|
|
-7 3
35745
|
Jellemzően a kötélvontatású vasutaknál valamilyen "fogószerkezet" a sebességtúllépés és/vagy kötélszakadás esetén működő biztonsági rendszer. (A Budavári Sikló hőskorában annak is volt kisebb balesete egy "megszaladás" okán.) Az "és/vagy" a rendszer érzékelőinek, fékező mechanizmusának különféle elhelyezési lehetőségeire, függéseire utal.
Egy lejtési szög túllépése után sem kerékfékezéssel, sem közvetlen sínfékezéssel nem lehet a járművet fékezni. A kérdéses esetben a (majd talán tisztázódó) kérdés az, hogy a sebességtúllépésre esetleg működésbe lépő vészfék a járműre, vagy a kötél mozgatómechanizmusára hat-e, utóbbi akár a kötélszakadás oka is lehet. Hogy a szakadás esetére van-e a járműveken valamilyen mechanika, az valószínű, de ha sikerül a kocsinak bármiért a pályát elhagynia, az már nem tud működni...
A gyengébbek kedvéért: A sápi baleset kapcsán tépelődtek többen, hogy a személyvonat mozdonyvezetője mit csinált, mit nem csinált a megállását követő másodpercek alatt. |
Előzmény: division by zero (35739)
|
|