Először is sajnálom, ami a nejeddel történt, remélem sikerül mentálisan is túlélni ezt a dolgot.
Sajnos a vásárolt autó motorja rendkívül rossz hírű, nem is sorolom a problémákat. Olvass utána, rengeteget foglalkozik vele az internet népe és a sajtó! Európai szintű a botrány. A piacon mindenki menekül az ezzel a típusú motorral szerelt autóktól.
Nem tudom mikori évjárat és melyik motorkód van az autótokban, de a gyártó talán tudott később javítani valamit az ismert konstrukciós hibákon.
Kellene egy márkaszerviz véleményt kérni, hogy lehet megelőzni a nagyobb (milliós költségű) és sajnos menetrendszerű motorhibákat? Valószínűleg az olajcsere periódussal nem számolhatsz 10 ezer km-nél hosszabbra.
A probléma egyik leírása:
https://telex.hu/techtud/2023/11/12/peugeot-citroen-opel-toyota-puretech-benzinmotor-motorhiba-auto-fogyasztovedelem-autogyartas-autoipar
Ha végigolvasod, benne van az okfejtésben: a motor konstrukciós hibáját felerősíti, ha rövid utakra használják, mivel a vezérműszíj a forszírozott bemelegedési időszak alatt "öregedik". A nejedről leírt információk alapján az ő esetében nagyobb valószínűséggel fognak ilyenek előfordulni, figyelembe véve az állapotát.
Nem szerettelek volna elkedvetleníteni, de talán meg lehet előzni a bajt.