Sorry lms, de a hozzászólásod nem arról szól, hogy a GPWS mennyit ér.
Sajnos 747 dokumentációm nincs, de a B737 Quick Reference Handbook-ja (ami afféle rövidített légiüzemeltetési utasítás) a következőket írja az esetről.
Amennyiben a GPWS jelzése nappal, látás melletti repülésre alkalmas időben történik és a talaj vagy egyéb akadály láthatóan nincs veszélyes közelségben, a jelzés figyelmeztetésként kell kezelni és a megközelítés folytatható.
Minden más esetben a repülőgépet vezető pilóta a következők szerint járjon el:
Kapcsolja le a robotpilótát
Kapcsolja le a tolóerő automatát
A tolóerőt határozottan (az eredeti szövegben:agressively) növelje maximumra
Egyidejűleg a szárnyakat hozza vízszintes helyzetbe és emelje a repülőgép orrát 20 fokig
Húzza be a spoilereket (ha kint voltak)
Ha a talajjal való ütközés a továbbiakban is fenyeget növelje az állásszöget az állásszög jelző műszer szerinti maximális értékig vagy amíg a kormányrázó működésbe lép vagy amíg a repülőgép remegni nem kezd.
Ne változtassa meg a fékszárnyak illetve a futóművek helyzetét amíg a talajtól való biztonságos távolság meg nincs.
Figyelje a rádió magasságmérőn a talaj távolságát.
Amint a talajtól biztonságos távolságra van lassan csökkentse az állásszöget és gyorsítson.
Szerintem a 747-es eljárása sem különbözik gyökeresen a fentiektől.
Az általad idézett eset 1997. augusztus 7-én történ Guam szigetén, ahol az ILS siklópálya adója nem működött, igy a személyzet egy semmit sem mutató mutatót követett nagy bőszen. Az első gyanús jelet ott kellett volna érzékelni, amikor az „1000 láb” figyelmeztetés elhangzott. Ugyanis a siklópálya kialakításának megfelelően a távoli irányadó átrepülése minden esetben 1000 lábnál nagyobb magasságon történik, ahol is (mármint a távoli markernél) ellenőrizni kell a magasságot, hogy a repülőgép egyértelműen a siklópályán van. Ha gyanús a dolog akkor még mindig ott van a lehetőség, hogy a repülési magasságot összevessék a leszállópálya távolságával, illetve a megközelítési térkép adataival, hogy kiderüljön a repülőgép nem ott van ahol lennie kellene.
A dolog vége jelen esetben az lett, hogy a repülőgép a leszállópálya előtt 3 mérfölddel hegynek ütközött, de a dologban a GPWS vétlen volt.