Egy 2012 gyártású O2 FL (230e km futás), 1.6 CR TDI motorral, pályatempóba az egyik vízcsövéről leesett egy bilincs.
A kocsi kírta, hogy kell tölteni vízet a kegyenlítő tartályba.
A kocsival még vezettek 5 percet és letértek a pályáról, a vízmérő tű nem mozdult meg 90fokról, de a sofőr megnézte a fejegységbe és a 130 fokos volt a vízhőmérséklet. Megállt, kikapcsolta a gyújtást.
A motor lehűlt, aztán megprobált utánatölteni, de elment az egész víz.
A kocsit feltették trélerre (természetesen késő este történt), a tegnap a szerelő megtalálta a lógó csövet és viszaszerelt rá egy új bilincset, feltőtötte a vízzel a rendszert és kilevegőztette. A motorja most szépen duruzsól.
Szerintem a motor részben víz nélkül maradt, mert a szívattyú kinyomta (lehet, hogy nem az egészet mert közbe levegőt kapott a rendszer), de akkor min. hengerfej.
Az autó már kért vizet előtte is (de csak +1000km meleg nyári etap után), de 1-1.5 decit. Talán csak annál a csőnél szivárgott egy kis víz. Járt már valaki így?
Ma este elment vele egy 200km-es útra, mondtam neki, hogy reggel csavarja le a kiegyenlitő sapka fedelét és nézze meg ha sziszeg, vagy nem emelkedik meg a vízszint a tartályba.
A PD-nél nem keverte be az olajat a vízbe ha hengerfejes volt, valahogy a kipufigáz jutott be a hűtőrendszerbe, talán az növelte meg a nyomást (ami megemelte a vízszintet) és menet közbe és egy kevés kicsi víz elfolyt a kiegyenlitő tartály túlfolyóján.
Én az O2 2.0 PDTDI-vel jártam vagy 30e km úgy, hogy néha kérte a vizet, de csak keveset és csak hosszú etapok után. Rájöttem, hogy hengerfejes, de még a szakszervízbe se akarták elbontani. Felfújták levegővel, megfestették a hűtővizet, de semmi.
Aztán kimentem vele sízni az Alpokba, hegymenetbe felfőzte a vízet, megálltam, lehűlt motornál utánatöltöttem. Felmentem a síparadicsomba és bevittem egy VW szervízbe, ahol kicserélték a hengerfejpakkolást és lesíkolták a hengerfejet, 2 nap alatt visszakaptam a kocsit. A 70 év körüli szervízvezető azt mondta, hogy lehet, hogy tart 10e km vagy sokat. Kb. 120e km után felfőzte a vizet a pályán (az is hegymenet volt), már nem indult be, tréler és motorcsere lett a vége. Besűlt ott miden. De ez BMM-volt és problémák voltak a kenésével... Ez a O2-es BXE motorcsere után már a második volt és a szakszervíben azt ajánlották , hogy a következő kocsi egy V6-os legyen, mert az kibírja, hogy sokat vezetek.