FERENSZ Creative Commons License 2025.07.12 0 1 2849

Altaya Ford Mustang Cobra:


Elindult kimondottan egy Ford Mustang sorozat is, ahogy a Lengyeleknél egy kisPolszki sorozat is, igaz utóbbi később csak teszt jelleggel.
Mondjuk nem tartom jó ötletnek kimondottan egy adott típusra szabni egy sorozatot, mivel a gyűjtők könnyen ráunhatnak.
De persze tévedhetek.
A Mustang sorozat annyiból jobb kicsit, hogy amíg a kisPolszki sornál egy adott típus különféle változatai érkeznek, addig a Mustang sorozatnál ugyan Ford Mustangok, de azok különböző változatai, amitől azért mégis csak élvezetes, és változatos.
De mind1.


Na szóval elindult ez a kimondottan Ford Mustang sorozat - melyet figyelemmel követek ugyan, de nem gondoltam hogy nagyon lesz benne olyan amely érdekel, noha egyik-másik nagyon jó - de ezt a 81-es Cobra példányt mégsem tudtam kihagyni.
Én ugyanis 85-ös születésű vagyok és persze nekem pl egy 69-es Mustang, szép meg minden, de túl régi.
Nekem a 80-as, 90-es évek beli példányok jönnek be.
Ez a Mustang is ismerős volt formára, de valahogy mégis kicsit más volt, hogy miért, arra mindjárt rátérek.


Épp egy kemény kiszállítós nap előtt álltam, mikor volt egy sz.pós címem a Kossuth Térnél, melynél először nem is tudtam megállni, ha találtam is helyet elzavartak, így 3 kör után szépen elengedtem a dolgot, de délután mégis arra fordultam még egyszer, és sikerült megoldani.
Előtte lévő nap jeleztem Tokodi János cimborámnak hogy megyek majd a járgányokért - igen, ugyanis lesz egy másik szépség is, de az nem Mustang - és miután az első címemet leadtam, amúgy is Jani irányába volt dolgom.
Mondjuk jól kezdődött, mert noha korán tudtam kiindulni a cégtől, de máris nem sokkal az M3-asra felhajtás után szépen beállt az amúgy is sávelhúzásos szakasz, mint megtudtam baleset volt.
Így a következő lehajtónál - ami szerencsére nem volt messze - letértem és bementem inkább a régi 3-ason.
Na miután végre beértem a városba, a Stadionnál megint volt egy kis dzsuva, mert ott is baleset volt, de aztán irány Jana!
Írtam is neki hogy kb 5 perc és ott vagyok.


Félreálltam - szerencsére sikerült találni egy helyet ahova pont befértem - és vártam a kocsiban Janát.
Időközben kikészítettem a két járgány árát, majd meg is jött és egy gyors kézfogás után átvettem a járgányokat, gyorsan csekkoltam és mentem is tovább.


Nem hibátlan a kicsike, de azért rendben van.


Elől jó a dupla lámpa berakásos kialakítás, a piros díszcsík festés is jó oldalt és a lökösön, igaz picit az anyós felőli résznél meg van csúszva az irányjelzős rész.
Két ködlámpa berakást is kapott.
Szép a motívum is a mocitetőn.


Ami miatt kellett ez a példány az az, hogy ilyen hátsó lámpákkal még nem láttam, de nem csak emiatt, hanem amúgy is egy elegáns kis kétajtós dög.
Nem volt ismeretlen számomra ez a féle forma a Mustangok között, de ilyen hátsó lámpás változatban nem láttam még.
Így mondhatni ez volt az, ami miatt mégis akartam.
Gyerekkoromban volt két - talán Yatming - példányom, melyek ezt az autót mintázták meg és imádtam mindkettőt - noha mindkettő ugyanúgy nézett ki mint a másik - de most már legalább tudom melyik autó akart az lenni.
A lámpák szépek, rovátkásak, jó a Nevadai rendszám és felette a COBRA felirat is tetszik.
A lökösön megkapta ugyanúgy a piros díszcsík festést, valamint az ezüst kiemelést is, mely nagyon enyhén hullámos, de csak ha direkt azt nézzük :D
Az oldalán lévő sárga festett részben a fehér ív nem hiba, mivel ugye ez úgy lenne szedán, csak itt kapott egy afféle spoiler-csomagtartóajtó kibővítést, pont mint anno a Dacia egyik példányánál :D
Így az a fehér csík, tulajdonképpen azt szimbolizálja ahol a karosszéra és a hátsó felnyílós ajtó találkozik.
Egyébként érdekes az első rendszám hiány - mármint úgy általában némelyik példányon, vagy a filmekben - erről itt lehet olvasni:


https://hvg.hu/cegauto/20170412_amerikai_auto_kresz_rendszam/cimke/aut%C3%B3zzunk%20okosan


Oldalt is jól néz ki, megkapta a kilincsfestést és a kis háromszög ablak részre a COBRA felirat is szintén odakerült.
Jók a felnik is, tetszenek :D


Gondoltam szétkapom - már persze ha tudom - és megnézzük.
Szerencsére mindkért csavarhoz hozzáférni, nincs rejtve.
Belül egyszerű belső tér, jópofa ülésekkel, de ami külön tetszik az a szép kormány és főleg hogy az óraegységeket megkapta a kormány mögött, ami azért kicsit meglepő, hisz mégis egy újságos sorozatos példányról van szó.
Komoly.
A belső kialakítás is jó, mert noha nem egy nagyon minőségi, de azért mégis csak az, hogy a kapaszkodók, sőt az ablaktekerős mechanika is látszik az oldalán.