trakee Creative Commons License 2025.07.09 0 1 34429

El szeretném mesélni, milyen hibát produkált a C8, hátha másnak is segít. Persze a "jó időzítéssel" csinálta.

 

Két hete nyaralni indultunk, az uticél Horvátország, a tengerpart. Szépen ment, minden rendben volt, csak korán érkeztünk, ezért q szállás elfoglalása előtt strandoltunk. Az autó addig árnyékba állt, persze bő 30 fokban. Megkaptuk a kulcsot, (eddog a mese, innen a lényeg) közelebb akartam parkolni, de a kulcs elfordítást csak csipogás, és "kedves" üzenetek követték, mint abgassystem defekt, brems system defekt, abs defekt... (németre van állítva a kijelző). Ezt már nem először csinálta, úgy 4-5 éve ezzel kínlódás, akkor az ABS kockát bevizsgáltattam, mert annak csatlakozó lehúzás után. Produkált ilyen hibákat, de jó volt. Itt azt a tanácsot kaptam, hogy a testpontokat ellenőriztem, ezért a szemes sarukat akkor átforrasztottam, azóta hibátlan volt -eddig. Nem estem kétségbe, pucoltam a testpontokat a bal lámpa mögött, elsőre nem sok sikerrel (nem oxidált, rozsdás sarokra kell gondolni, minden  jól nézett ki - olasz autó volt) majd végül az 5 vezetéket a 4 csavarhelyről 1 csavar alá tettem, és a motorvezérlőre egyesével tettem vissza a csatákat, mindegyik közben gyújtást adva,  így végül indult, és rendben (hobaüzenet, check engine ) nélkül hazahozott. Persze eltárolt hibák voltak. Kommunikációs hiba, a rendszer váratlan leállás (akkusaru levétele miatt) de azóta minden rendben.

Végül minden vezetéket visszatettem a helyére, és készítettem egy kábelt, ami ezekn testpontokat összekötő, és zsírsprayvel "impregnáltam" a csavart, vezetékeket. 

 

Ha valaki hasonló a fut, hátha ez segít tovabbjutni.