A leírt példádban (ketten jönnek szemből a kerékpárúton, te pedig a szegélyről nem lehajtva elmész mellettük) az lesz szabálytalan, aki középen megy. Ha te lassítás nélkül szépen elzúgol mellettük és összeakadtok, akkor viszont vizsgálni fogja az eljáró hatóság:
-A sebességedet (amely túllépés esetén hozzájárul a baleset súlyosságához)
-Azt, hogy te mindent megtettél-e, hogy a felismert veszélyes helyzetet elkerüld.
Ezután pedig nagyon hamar te is büntetőeljárás alanyaként találod magad, nemcsak a szabálytalan kerékpáros.
Ha a te logikád lenne érvényes, hogy aki tilosban járt, az így jár, akkor az autósok kb. bárhol nyugodtan halálra gázolhatnák a piroson átkelő gyalogosokat, hiszen minek mentek oda, ők a szabálytalanok, ennek ellenére azért szerencsére mégsem ez az általános gyakorlat, és aki látja, felismeri a másik szabálytalanságából adódó veszélyhelyzetet, és ennek ellenére szándékosan belemegy, az ugyanúgy felelős lesz az esetleges baleset esetén - nagyon helyesen.
Egyébként sem alapvetően a szemből 10 cm oldaltávod sérelmezem elsősorban, hiszen ha jönnek szemből, azt látom, és tudok rá készülni, sokkal inkább, ha a sporttárs mindezt hátulról teszi, és sokan akkor is erre a 10 cm-re vannak fixálva, ha amúgy elég széles lenne hely előzni. A lámpától elindulók közé berombolásnál pedig amúgy tök természetes, hogy a bringára felülök, aszfaltról elrugaszkodók nyomvonala nem lesz egy geometriai egyenes a kerékpár sajátosságai miatt - ilyen szituációban 10 cm oldaltávolságra bízni, hogy lesz-e a baj vagy sem, az nem sport, hanem hazárdjáték.