baas Creative Commons License 2000.07.18 0 0 314

Szasztok barátim.
Na.
Most a külföldi autóbehozatlalról írnék 1 kicsit,mert éppen e témával kell foglalkoznom a Páter barátomnak és nekem.
Ugyanis elhatároztuk magunkat és 21.én pénteken elindulunk Svájcba autóért.Az auto a Páteré lesz.Remélem mást is érdekel ez a téma 1 picit.A lényeget fogom leírni,csak a személyautókról.
Tehát:Az autó megfelel a behozatalnak,ha...
1988'as svájci forgalomba bocsátású min.
Ez a szám csak az emisszios/károsanyagkibocsátás/
követelményeknek felel meg.
Lényeges pont a zajkibocsátás,miszerint a határérték 74dB(A) a benzines motorokra.Tehát ha az autó '88 as vagy mittomén, akkor az még nem jelenti azt, hogy behozhatod,mert lehet,hogy zaj szempontjából nem megfelelő.A zajt nem mérik,hanem a gyári adatokat veszik figyelembe!A KFF listáján nem szerepelnek a CLASSIC 900-as SAABok, ami kicsit idegesítő,ezért ha tud valaki a típusról szerezni motorszámokat és netán zaj adatokat kérném szépen,hogy tegye be a topicba....Ugyanis a min.'90 évjáratúak a kiszemelt áldozatok amit szeretnénk behozni.Ennyit a műszakiról.
Számok:Ha rövíd akarok lenni akkor azt kell mondanom,hogy ha az autóról szerzel EUR-1 származási igazolást akkor az egész vámmizéria+fogy.adó+ált.forg.adó=64% plussz a vételárra,ha a számlát elfogadják.Azt tudnotok kell,hogy az EUROTAX katalógus árától az eltérés legfeljebb 20% lehet.Nézik a svájcit is és a magyart is.A lényeg az,hogy az autó nem lesz sokkal olcsób,ha kintről hozod(SVÁJC),de megbizható műszaki állapotban lesz úgy is hogy benne van 200-300ezerKM.Aztán kell még fizetni olyat,hogy körny.védelmi adó kb10ezer(ahasználtgumikraamitbehozolazautóval).Az egész procedúra belekerülhet 2-3 napodba.Csak a vám ügyintézés,de vannak embörök akik ezt +csinálják helyetted,pár tíz1000 froncsiért.

Biztos kihagytam valamit,de a lényeg itt van.Remélem nem untattalak benneteket.

bye.