Na, akkor rágjuk tovább az Ikarus 190-es témát.
Volt egy a gyár tulajdonában is. Én úgy hallottam a gyárból, hogy ez volt a BKV-tól visszakerült példány, aminek "befalazták" a második ajtaját.
Tompos Pál volt sofőrje, aki a szomszédos Rovás utcában lakott, kényelmesen sétálva 10 percre a gyártól. Személyesen ismertem.
Magyarázat az eltérő rendszámokra.
Az Ikarus gyár a saját tulajdonú, de nem napi használatban levő buszait a szükséges alkalmakkor rendszeresen "Próba" rendszámmal használta. Sokszor így használták a különböző gyári sport szakosztályok, vagy küldöttségek szállítására (ilyen alkalomról már tettem fel képet régebben), vagy kirándulások alkalmával (ez is személyes tapasztalat).
A harmadik képen eladásra meghirdetve (rendszám nélkül) látható? Lehet, hogy ez volt az életútja: BKV-Ikarus gyár-Mór? Azt nem tudom, hogy a móri kocsi hány ajtós volt.
PRÓBA 26-28

PRÓBA 26-29

