FERENSZ Creative Commons License 2025.05.22 0 1 2832

DeAgostini Kamaz 5511 EO-3532 markolós:


Nem bírtam kivárni.
Noha azóta nálunk is elindult a teherautós sorozat, mely meglepetés volt a Vw Hivatalos Modellgyűjtemény indítása után nem sokkal, mivel már lassan megszoktuk hogy mindig a maradékot kapjuk.
De persze a KGST modelleket sem lehet a végtelenségig tolni és kellett valami újítás.
Így meglepődtem mikor elindult a Vw modellautós kiadvány, majd pedig a Lengyelek után nálunk is útjára indították a teherautós sorozatot.
Talán kezdik felismerni hogy minden országban érdemes elindítani a sorozatokat - ha nem is egyidejűleg - mivel az összeszerelős kiadványok közül is indult pár (Ikarus, Knight Rider, kisPolszki lakókocsival stb), így talán kezdik ezt felismerni végre.
Tervben is volt 2-3 példány belőle, be is lett szerezve 1-2 már, és ez a markolós Kamaz is tervben volt, annak ellenére, hogy soha a büdös életben sem láttam ilyet - sőt nem is tudtam hogy ilyen is volt - mivel mi leginkább persze a billencs változatában ismerjük, de azért arról volt tudomásom hogy volt dobozos, ponyvás, platós, sőt nyerges változatban is, a Dakar verzióról nem is szólva és persze a betonkeverős változat, mely a Csernobili Atomerőműnél is részt vett a Szarkofág építésekor.
Fel is vetettem a DeA-nak hogy jöhetne abban is, vevő lennék rá :D
De hogy ilyen markolósban is volt, ezt nem tudtam, mivel még képeken se láttam.
Így hát terveztem hogy majd megveszem, de börzén is láttam.


Persze korábban is látni lehetett más teherautó modelleket másoknál akik megvették, talán találtak is pár palimadarat akiknek dupla vagy háromszoros áron is el tudták adni, de most hogy a magyar kiadvány is elindult csak ki kell várni.
Én mégse tudtam.
Na persze ez nem jelenti azt hogy dupla áron vettem volna most meg, mert az egyik eladónál talán 500Ft-tal drágábban láttam ezt a lengyel sorozatban megjelent példányt, mint ha majd itthon venném meg a hazaiban.
Így ez még teljesen belefér.
Gyorsan oda is tértem előtte Zoli Szuricar cimborához, kinek említettem a dolgot, mert korábban szóltam róla hogyha lesz neki majd, akkor érdekelne s gondoltam most jelzem - s egyben informálódok is - hogya esetleg már számomra is berendelte akkor kihagyom ezt és természetesen intézem számára, de mivel említette hogy lesz több is, de nincs konkrétan nekem rendelve, így nyugodtan vegyem most ezt meg ha gondolom, Én pedig máris mentem vissza és intéztem a beszerzését.
Ez már csak így megy, fair-nek kell lenni :D


Megnéztem a kitett példányt melyre rá volt írva az ár, de az eladó előhúzott egy másikat - jobb is volt - mivel amire az ár ki volt írva kissé ferde volt hátul az egyik hátsó lámpás kialakítás, így miután ezt gyorsan szemrevételeztem, máris hoztam el.
Persze néztem hogy minden oké-e és hogy majd hogy tudok vele "játszani", ergó mi az a része ami mozdítható, működtethető, de előbb nézzük a masinát.


Elől szép lámpákat kapott, szép a hűtőmaszkos festés és persze a KAMA3 felirat.
Mint utóbb megtudtam - mivel korábban láttam olyan képeket valaki által módosított modellekről - melynél rendesen a 3-as helyén Z betű volt, volt rendesen KAMAZ felirattal is, de persze mégis csak az orosz KAMA3 felirattal az igazi szerintem :D


Jópofa hogy a lökösbe rendesen üvegből és reálisan felezve kapta meg a helyzet-irányjelzős kialakítást, a szellőzős rész is jó a motorháztetőn, oldalsó irányjelzők is meg lettek csinálva, tükrök is jók és a felirat és kilincsfestés is ott van.


Hátul szép lámpákat kapott, megfelelően kialakítva.
A letalpalós részek is jók, de persze nem fogjuk lehajtani, ilyesmire azért ne számítsunk, noha nem lenne rossz.
A kerekek is jók és a markolós részen a piros-fehér figyelemfelhívó mintázat is jó.


Természetesen a markolókezelős kabin is jól kialakított.
Tetején egy reflektor, bent pedig rendesen az ülés és a különböző irányítókarok.


És hát akkor - lelki kis kezeinkkel - kezdjük is meg a munkát.
A markolós gém bizonyos szintig emelhető, ezt látszik is a kis ezüst hidraulikus tolórudakat illetően.
Valamint maga a markolós fülke rész tornya is forgatható.
Kicsit sajnálom hogy a markoló gémje fix, azaz nem kitolható és a markolófej sem dönthető, ez még nagyon fel tudta volna dobni, de ennyivel is megelégszem mivel így is jól el lehet vele szórakozni :D

 

 


Azért látható, hogy - a korábbi Polonez modellhez képest, ami China - azért már igencsak jobbak ezek a Bangladesh-i modellek.