somytomy Creative Commons License 2025.05.07 0 2 34705

"Ott is úgy néz ki, hogy a külső rugó direktben, a belső tekercsrugó felső tányérja viszont egy láncszem "inga" közvetítésével terhel rá a tartóra, és nem teljesen világos, mi ennek a szerepe... Vagy ez a csapágyvezetés "feszességét" lenne hivatott biztosítani? Az enyhe külpontosság/ferdseég miatt ránézésre úgy tűnik, hogy talán így alaphelyzetben a csapágyház a külső vezető élhez igyekszik inkább simulni... de persze lehet, hogy ezt csak képzelem..."

 

Jól képzeled, de tudtommal nem a csapágyvezetés feszessége a cél, hanem a lengéscsillapítás van így megoldva. Az ingás rugótányér a csapágyvezetékben lévő kivágáson át oldalirányban a csapágytoknak nyomódik, így a rugóerővel arányos súrlódóerővel fékezi a futómű lengéseit. Gondolom ezen az új forgóvázon is hasonló célt szolgál a himbás szerkezet, bár most így késő este nem látom át teljesen a képeket, hogy mi hova támaszkodik.

Előzmény: Sz. G. Á. (34704)