A világmindenség végtelen, és kitölti a mindenséget az Isten végtelen gondolatai
Isten teremtményeinek és angyalainak száma akkora, hogy az ember nem képes fogalmat alkotni róla
Isten mindenhol jelen van, és teremtményeiben szeret jelen lenni
És ahogyan szereti, az is Lélek, és az ember, mint por és hamu, csak kiküzdéssel, kiküzdve az alázatot tudja azt, ahogy az Isten szereti
Ami meg nem úgy van, ahogy várod, hanem abban, amint kiküzdöd, a csendben, és a bent útjain, amiben te is úgy vagy jelen, mint lélek, hiszen nem is vagy más, mint lélek, a tested csak por, és szolgálja a lelkedet
Így az Isten megtalálása nem távolság, hanem közelség és kiküzdés
Lerázva a lelkedről a rá nehezedő port
És bár tested olyan, mint egy akadály, ugyanakkor lehetőség
Ha nem lenne a tested, akkor ugyan hogyan tudnád megtenni, hogy találkozz Vele?
Ugyan gondolod, hogy könnyen, miközben az lenne az igazi akadályod, ha megszűnne a kiküzdésed
Mert szereteted mértékére gondolod, hogy a lángolása, miközben a lángolása akkora, amekkora szeretetet kapsz
Hogy mennyi szeretetet adsz, annak a mértéke az áldozatod, amiben másokért lemondasz az önös érdekeidről, és kényelmedről
Így amikor a tested tevékeny, valójában szeretetet küzd ki az áldozatának a mértékében, a másikért meghozott áldozatban, így a test is képes kiküzdeni a lelkit, az akaratod döntésében
Így a test szolgálata is kettős, a tevékenységében és az áldozatában
Így amikor megtalálom az Istent, és ezért inkább lemondok testi tevékenységeimről, hogy a gondolatainak szenteljem az életemet, a szeretetem szenved csorbát
Hiszen a gondolatai és a tevékenységem azok, amik együtt adják a tiszta dallamot
A gondolati a késztetése, a tevékenységeim a válaszaim