Brúsz Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3
Sok-sok éve, mikor a Lambda szondát bevezették, egy akkor igen modern autóm volt. A magyar vizsgáztatók nem tudtak szénmonoxidot mérni rajta. Több hónapos használat után sem volt kormos a kipufogója, víz csöpögött belőle, némi ciános aroma kiséretében.

Egyik kérdésem, hogy az a szag mitől volt és van-e a mai új autóknál is. Az nem károsabb mint a füst és korom? Másik kérdésem, hogy ma az az autó mit pufogna ki, ha időközben meg nem boldogult volna. Igaz-e az, hogy egy normál modern autó károsanyag kibocsátása cirka egytizenhetede egy Ladáénak? Ha igaz, hány kilométerig?

Mit tanúsít a zöld kártya? Jelenlegi autómat két évre vizsgáztatták, de a zöld kártyát három évre megkaptam. Lehet, hogy a ma futó Trabantok, Wartburgok zöld kártyáját már az NDK-ban kiállították az elkövetkező évezredre? :-)

Komolyan: van köztetek olyan, aki környezetvédelmi szempontokat is mérlegel, mikor autót vesz? Ha igen, milyen autót javasol nekem? (Pedálos, napelemes, vitorlás, atommeghajtású pillanatnyilag kizárva).