werner Creative Commons License 2000.07.06 0 0 13500
"Ha ennyire szenvednek a Csörgők, akkor az előfogatnak megoldásnak kellene lennie.. Ha kevé a Csörgő, más típus is megtenné. Miért nem lehetne pl. Púpos?"
Szenvednek a Csörgők, de a mostani menetrendet tartani lehet velük. Akkor is, ha hússzal-harminccal mennek fel az emelkedőkön. Sőt, van, amelyik ennél jobban is bírja. Púpost eléjük fogni meglehetős gazdaságtalan dolog lenne. Két vezér, két fogyasztás, megnövekedett végállomási tolatások, több napivizsga, javítás, gázolajszerelés (=több fűtőházi munka) csak azért, hogy az utasok kevesebbet bámulhassák a Balatont az akarattyai oldalból mondjuk 15 másodperccel.
Az, hogy egy pályaszakaszon egy vonat 55-tel vagy 80-nal megy, legfeljebb az utasok sebességélményére van pozitív hatással. A vontatásnak viszont nagy különbség, hogy melyiket tudják teljesíteni.
Az utasok pedig majd megtanulják a 29-es új rendjét, hogy gyorssal Füredig, onnan Bzvel a kívánt állomásig. Így egész jók az utazási idők.

"nem tudnák gazdaságosan működtetni a villamositott vonalat."
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a vonalnak nincs elegendő teherforgalma a BERUHÁZÁS megtérüléséhez. Fontos különbség!!!

Előzmény: rm40 (13495)