zjakabfi Creative Commons License 1 napja -3 9 492111

A vasútvállalat szóvivője bejelentette, hogy a mai napon megkezdődik a Klímagarancia elnevezésű program előkészítése.
Első körben a mozdonyvezetőknek biztosítanak lehetőséget busz típusvizsgára, később a jegyvizsgálók és a forgalmi szolgálattevők is jelentkezhetnek erre a kiegészítő képzésre.
Az intézkedés célja az, hogy ha egy vonatban nem működik a klíma, akkor a vonatot busszal pótolják. Ezért a nagyobb állomásokon buszok fognak rendelkezésre állni, amelyeket többek között a frissen típus vizsgázott mozdonyvezetők is fogják vezetni.
A minél színvonalasabb és gyorsabb eljutás érdekében a legtöbb esetben a használhatatlan klíma miatt kiesett vonatot a teljes vonalon busz fogja pótolni. Az eljutási idő csökkentése érdekében nem minden busz fog minden, a vasút által érintett állomáson megállni (ezt a gyakorlatot már korábbi vágányzáraknál is alkalmazták), ezért lesznek úgynevezett átszálló állomások, ahol szükség esetén az utasok átszállnak az onnan gyorsabban közlekedő buszokra, míg más utasok meg a lassabb, minden, a vonat által megjelölt állomást érintő buszokra szállhatnak át.
A szóvivő arra is felhívta a figyelmet, hogy a tervek szerint már a hajnali órákban kikerülnek a honlapra és az addigra megújított MÁV applikációra azok a járatok, amelyeket az adott napon buszok fognak pótolni, és ilyenkor a végállomási indulásról nem fognak ragaszkodni a pontos menetrendi induláshoz, egy busz telítettsége esetén azonnal indul, így a célállomást akár a vonatnál korábbi időpontban is elérheti.
A szóvivő a tájékoztatást azzal zárta, hogy noha a rendszer bevezetése egybe fog esni a vasúti nyári szezon kezdetével, a rendszer korántsem fog kizárólag a balatoni vonatokra koncentrálódni.