marhadoktor Creative Commons License 2025.03.08 0 0 137692

Sziasztok!

Előre leszögezem, nem tuning problémám van, inkább adagoló levegősödéses problémám van. Feltételezem.

Amúgy nem értek hozzá, csak javarészt öreg, mechanikus adagolós jószágokat használok.

Mostani bajom egy 91-es kiadású, banánmotoros (ilyen formájú a szívósora) Ford Transit. 2500 ccm, 4 henger, nuku izzítás, hosszú löket, tisztességes traktormotor.

Bő másfél évig nem használtam, két hete sikerült beíratni Romániába (Csángóföldön lakunk).

A héten eljártam vele a szomszéd városba, ott elkezdett az alapjárat csökkenni, majd egyszer csak nem indult. Szűrőcsere hirtelen, rátoltam egy 12 voltos üzemanyag szivattyút, légtelenítettem az elülső 3 nyomócsövet (negyediket  szívósor leszedése nélkül macerás, gondoltam hárommal biztosan beindul), továbbra sem indult. Behúzáskor indult, a falu határába el is jöttem vele 20 km-t, majd itt megint leállt. 

A héten leszedtem az üzemanyagtartályt (átöblítettem petróleummal, kifújtam sűrített levegővel), kicseréltem a csöveket a tartálytól a szűrőig (szokásos gumicsövet kapott), felraktam egy visszacsapó szelepet a szűrő és a tartály közé, illetve kicseréltem az adagoló kimenő ágán az ottani visszacsapó szelep melletti gumicsöveket.

Be is indul, de mintha hosszabban indítózna mint eddig. Eddig max. -10 alatti hőmérsékleten kellett ennyit indítóznom.

Adagolót bő 3 éve felújította Völgyi Tomi Kaposváron (akkor költöztünk vissza Somogyból Csángóföldre), porlasztók részben kicserélve (maradt rajta egy eredeti Stanadyne, illetve három új, amiket a brittektől rendeltem de kiderült, hogy valszeg kínai.

Most éppen 10 perce megy a motor megint, de már a 12 voltos szivattyú nélkül oszt egyszer csak leállt.

Jut eszembe: az eredeti szűrőház erősen eresztett, kapott helyette egy szimpla, kétcsöcsös, cserélhető kettes Golf szűrőt, AC pumpára nem volt szükség eddig (megvan 3 éve, de nem kellett), Magyarország-Csángóföld távot 6-7szer megjártuk eddig ebben a konfigurációban.

Bárminemű ötletet megköszönök!

Gyula