zolibá Creative Commons License 2000.06.30 0 0 3027
Sziasztok!

Mielőtt elmennék jól megérdemelt hétvégi pihenőmre, hozzászólnék a dolgokhoz. (Nem ússzátok meg) :-)))

A pilóta gázsija benne van az üzemeltetési költségekben. Az tüzelőanyag és az egyéb költségek aránya ad egy mindenféle képlettel számítható költségmutatót. Ezt nevesen COST INDEX névvel titulálják. A repüléskoordináló és optimalizáló számítógép (FMC = Flight Management System) ezen tényezőt figyelembe véve számítja ki az optimális repülési pályát (függőleges profilt) és a sebességet is. Tehát itt is van egy közvetlen összefüggés a repülési magasság és a pilcsi fizetése között.
- De számomra gyanús, hogy Újlaki mester nem erre gondolt. Izgatottan várom a megfejtést.

DAttis: Átesésfigyelmeztető (stall warning) rendszer még a TU-154-en is van ám, csak ott Szisztema Szignalizacii Opasznih Uglov Attaki a neve.

popeye_p: A gép hirlelen betépése is feltétlenül fokozza az átesés veszélyét, de utasszállítóknál a nagy méret és emiatti nagy tehetetlenségi nyomaték miatt a hirtelen állásszög változtatás nem annyira játszik. Legfeljebb hirtelen függőleges légáramlatok tehetnek olyan gazságot, hogy a megfújási szöget hirtlen megváltoztatják. Itt inkább az jellemző, hogy szép nyugisan a szárny lassan átlépi a kritikus állásszöget és átesik.

fakezu: A Fokker70 stickpushere megérne egy misét. Nem semmi a konstrukció. :-)))