”Vagy kicsoda legeltet nyájat, és nem eszik a nyájnak tejéből?”
Érted már?
A téma ez volt, s nem az, hogy jár-e a munkásnak a maga bére. Mert az jár, azt nem vitatta senki sem, és én sem írtam azt, hogy bárki azt állította volna, hogy nem jár a munkásnak bér."
Ezt eddig is értettem, de leforditom hogy te is megértsd. Elter kollégád nem azt mondja hogy a pásztor ne ihatna a nyáj tejéböl. Ihat belőle amennyi jár neki ameddig futja a fizetéséböl, de nem ihatja meg az összes tejet. Péter ugy irja hogy nem nyerészkedhet a juhokon 1Pt 5,2
"A téma ez volt, s nem az, hogy jár-e a munkásnak a maga bére. Mert az jár, azt nem vitatta senki sem, és én sem írtam azt, hogy bárki azt állította volna, hogy nem jár a munkásnak bér."
Mégis volt egy oldalvágásod emigyen:
"“7.Kicsoda katonáskodik valaha a maga zsoldján? Kicsoda plántál szőlőt, és nem eszik annak gyümölcséből? Vagy kicsoda legeltet nyájat, és nem eszik a nyájnak tejéből?
Nagyonis jogosult a nyájnak hasznát fogyasztani."20552
Ezzel azt a fals hatást keltve mint ha Elter kollégád társadalmi munkában várná el a pásztorlást, pedig nem ezt irta, csak a pásztornak a nyájon való nyerészkedését, haszonszerzését utasitja el.
Kitudja...lehet hogy ezzel kissé meg is bántottad, és tüske keletkezhetett benne emiatt, egy bocsánatkérés a részedröl elvárható lenne
"Sem elterito, sem én nem állítottuk azt, hogy egy gyülekezet pásztora ne lenne méltó a maga bérére, jutalmára."
"Ne adj tehát hamis, valótlan állítást a számba, hanem olvass figyelmesen el mindent itt, amit leírnak az emberek, akár én, akár mások."
Ezt nem szó szerint köllött volna értened. A vita bizony arrol szól hogy NS méltó e a maga jutalmára, csak te vagy annyira ravasz hogy elmosod a határokat, és a jutalom/bér/tej/gyapju alatt mindent az összes mennyiséget érted, Elter kollégád pedig a jogosan járó munkabért érti, akár tejben, dénárban, gyapjuban.
"Te a perselybe nem nyúlhatsz bele, mert nincsen arra jogosultságod, mert nem Te vagy a pásztor, nem Te vagy a nyájnak a felügyelője, nem Téged bízott meg a nyáj tulajdonosa, Isten a nyáj legeltetésével, nyírásával, tejének lefejésével, hanem a pásztort."
Ezt a körbeforgó érvelést már sokszor leirtad de még várat magára a bibiliai megalapozás. Miért köll ezt külön kérnem tőled?
Amugy meg, de igen bele nyulhatok, az ujszövetség szerint már az egyetemes papság idejét éljük 1Pt 2,9
Miért nem elég jo neked a bibliai modell? Helyette kitalálsz ilyen teóriákat szerződésről Isten és a pásztor között. Megint a gyakorlathoz igazitanád a szabályt pedig forditva lenne a normális (mármint hogy a pásztor nyúlkál az erszénybe, kivehet amit akar), pedig ezt csak korrupciónak hívják mikor a rendszer önmagára szabott törvényeket hoz.
Ha Péter volt a főpásztor miért nem ugy élt a persellyel mint NS, miért nem nyulkált bele?
Ellenben mit csináltak az apostolok? Abbahagyták a pénzügyek intézését és megvàlasztottak erre méltó embereket.
Péter nevezte ki erre nehany barátját?
Nem.
Csel 6,3Válaszszatok azért, atyámfiai, ti közületek...
Nem Sándor tette oda a bizalmi embereit hanem a gyülekezett választott. Furcsa.
"Nem Téged bízott meg a nyáj által megtermelt javak elosztásával, hanem a nyáj vezetőjét, a pásztort.
Nem Téged bízott meg azzal a tulajdonos, hogy a nyáj által megtermelt javakat milyen módon költsék Krisztus testére, hanem a pásztort!"
Ezt a bibliábol kéne levezetned nem ujra-és ujra ismételgetni ezt
"Te bért kaphatsz a nyáj vezetőjétől, a pásztortól, ha munkálkodsz a gyülekezetben, de nem rendelkezési jogot. Te béres lehetsz, s nem a javakkal rendelkező."
Hagyjuk a hitgyülis gyakorlatot, ne ezt vegyük alapnak hanem az apostoli gyülekezet müködési elvét. Össze tudod mérni a kettőt? Péter osztotta ki a másik 11 nek a zsoldot?
Én ugyanolyan tagja vagyok a Krisztus testének mint a pásztor
"
19. Ha pedig az egész egy tag volna hol volna a test?
20. Így azonban sok tag van ugyan, de egy test.
21. Nem mondhatja pedig a szem a kéznek: Nincs rád szükségem; vagy viszont a fej a lábaknak: Nem kelletek nékem.
22. Sőt sokkal inkább, a melyek a test legerőtelenebb tagjainak látszanak, azok igen szükségesek:
Tehát ugyanannyi jogalapom van nyulkálni az erésznybe mint a Sándornak.
Alkalomadtán majd még folytatom mert még ebben az irásodban zavar...